Bakalie znajdują nabywców dwa razy w ciągu roku

Autor: dlahandlu.pl 1 czerwca 2010 09:02

Bakalie to produkty wybitnie sezonowe. W praktyce sprzedają się dwa razy do roku. Producenci bakalii realizują 50-60 proc. rocznych przychodów ze sprzedaży przed Bożym Narodzeniem, a około 25 proc. w okresie wielkanocnym.

- Nie sposób wyobrazić sobie świąt bez tradycyjnych wypieków. Bakalie stanowią dodatek do wielu typowych, świątecznych ciast, takich jak makowce czy serniki. Dlatego też nikogo nie dziwi już to, że czas przed świętami jest najlepszym okresem do ich sprzedaży. Natomiast poza okresem wypieków sprzedaż staje. Jako tako sprzedają się jedynie słone orzeszki kupowane jako dodatek do piwa - przekonuje sprzedawczyni ze sklepu spożywczego z Żyrardowa.

Dlatego w sklepie są podejmowane działania mające zwiększyć sprzedaż. Dużą pomocą jest wsparcie ze strony producentów kampaniami promocyjnymi.

- Bakalie nie są zdejmowane z półek w czasie niższej sprzedaży. To przyzwyczaja do nich klientów. Dodatkowo sprzedaż bakalii jest wspierana obecnością w gazetkach promocyjnych. Staramy się żeby w każdej z nich znalazł się produkt z tego zakresu. To nowy pomysł, na wyniki trzeba zaczekać - informuje sprzedawczyni.

Zdaniem ekspertów popyt na bakalie będzie wzrastał o około 5-10 proc. rocznie ze względu na panującą modę na zdrowe żywienie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane