Brand Grupy Eurocash na stacji paliw

Autor: www.dlahandlu.pl 29 czerwca 2015 10:09

Brand Grupy Eurocash na stacji paliw fot. dlahandlu.pl, stacja działa w województwie mazowieckim

W miejscowości Chromna (województwo mazowieckie) powstała stacja paliw abc. Poprzednio obiekt działał pod szyldem Bliska. Jest to prawdopodobnie pierwsza stacja paliw, którą firmuje jeden z szyldów Grupy Eurocash.

Stacja działa w ramach kompleksu handlowo-usługowego, który obejmuje hotel Gold oraz sklep spożywczy abc.

- Nasz klient od wielu lat prowadzi bardzo dobry sklep abc, w miejscowości Chromna. Ponieważ logo abc jest bardzo dobrze kojarzone przez konsumentów i widnieje na ponad 7 000 sklepach w całej Polsce, nasz partner bardzo chciał wykorzystać je również na swojej stacji benzynowej, która jest zaraz obok sklepu. Zawsze staramy się jak najlepiej wspierać naszych partnerów –  i w drodze wyjątku pozwoliliśmy na tego typu rozszerzenie wykorzystania naszego logo. Potwierdzam natomiast, że Grupa Eurocash nie rozwija własnej sieci stacji benzynowych - wyjaśnia Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash.

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego na koniec 2014 roku w Polsce funkcjonowało 171 stacji paliw należących do sieci handlowych. Najwięcej z nich - 51 - działało pod logo Intermarche. Kolejne miejsca pod względem liczby stacji zajmują: Carrefour (43), Tesco (29), Auchan (25), E.Leclerc (12), Makro (6 stacji własnych), pozostałe (5).
Do sieci hipermarketów należy obecnie 2,6 proc. rynku stacji paliw w Polsce.

Pod logo abc działa około 7 tys. placówek. Jest to największa w Polsce sieć małych i średnich sklepów detalicznych, skupionych w Grupie Eurocash. W ubiegłym roku niemal co drugi sklep spożywczy przystępujący do sieci franczyzowej wybrał właśnie szyld abc „po sąsiedzku”.

Przypomnijmy, w I kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash przekroczyła 4,6 mld zł i była o 24 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r.  Na poziomie wyniku netto, Grupa zanotowała 3 mln zł straty (wobec 1,3 mln zł zysku w I kwartale ub.r.), głównie z uwagi na wyższą amortyzację przejętych spółek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zniesmaczony konsument 2016-09-12 13:00:00

    Powiem tak: fantastyczna lokalizacja, potężny potencjał biznesowy i koncertowo spieprzona obsługa i w sklepie spożywczym, w którym płaci się za paliwo oraz robi zakupy i przynależnej do obiektu restauracji. Ceny paliw zachęcają, nie wiem jak z jakością, ale obsługa tego obiektu nie ma pojęcia o tym co robi, choć wydaje się, że dzielnie walczą. Hitem i wisienką na torcie, który przelał czarę goryczy był deser: kawa i ciastko - jabłecznik podany z octem balsamicznym, bo młodej pani kucharce pomyliły się butelki - zamiast sosu czekoladowego polała ciastko sosem balsamicznym, zaś kelnerka rozłożyła tylko bezradnie ręce - nowa kucharka. Na szczęście mamy wybór i są miejsca, gdzie ludzie wiedzą co robią.

  • czytelnik 2015-06-29 21:11:32

    "Nasz klient od wielu lat prowadzi bardzo dobry sklep abc, w miejscowości Chromna. Ponieważ logo abc jest bardzo dobrze kojarzone przez konsumentów i widnieje na ponad 7 000 sklepach w całej Polsce, nasz partner bardzo chciał wykorzystać je również na swojej stacji benzynowej, która jest zaraz obok sklepu". A mi tu kaktus właśnie wyrósł.

    Ciekawe co na to Orlen, który jakiś rok lub dwa temu wszedł w testową, partnerską współpracę z Eurocash w zakresie otwierania przy swoich stacjach benzynowych sklepów "abc". Na szczęście Orlen eksperymentuje także z innymi sieciami sklepów. Jednak Eurocash zrobił chyba na tym najlepszy interes. Zdobył wiedzę i doświadczenie, a teraz może spokojnie przenosić know-how na powiązaną ze sobą sieć stacji benzynowych Bliska. Czy w Orlen nikt nie sprawdził, że korzenie obu tych firm owijają się wokół tych samych Portugalczyków?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane