REKLAMA
REKLAMA

Carrefour: System funkcjonowania wielu małych sklepów oparty na "logice hurtu" nie przynosi zysków

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 kwietnia 2013 11:14

W Polsce aż 90 proc. klientów deklaruje, że zakupy robi w małych sklepach, a niemal 40 proc. odwiedza je codziennie (źródło AC Nielsen). Świadczy to o wielkim potencjale tych sklepów. Według prognoz Euromonitor International, liczba małych sklepów do 2025 roku może się zmniejszyć w Polsce nawet o 60%. Spowolnienie gospodarcze, brak konkretnego konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja głównie ze strony dyskontów, to najczęstsze problemy małych placówek handlowych.

REKLAMA

W województwie świętokrzyskim sytuacja sektora handlu jest bardziej pozytywna, niż w wielu innych regionach w Polsce. Jak podaje Staropolska Izba Przemysłowo-Handlowa w 2012 roku w województwie zarejestrowano 9,4 tys. podmiotów gospodarczych – to aż o 6,2% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej nowych przedsiębiorstw – aż 2,7 tys. – powstało właśnie w sektorze handlowym. Wzmożona konkurencja będzie wymagała, zwłaszcza od małych sklepów spożywczych, dobrego konceptu i oferty, która idealnie odpowie na oczekiwania klientów. Obecny system funkcjonowania wielu sklepów w tzw. logice hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Małym przedsiębiorcom jest trudno samodzielnie dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia i nadążać za innowacjami i nowymi trendami stale pojawiającymi się na rynku.

- Osiągnięcie sukcesu jest łatwiejsze, kiedy u boku ma się silnego i doświadczonego partnera. - mówi Marek Lipka, Dyrektor ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska. - Prawdziwa franczyza to nie samo logo. Carrefour proponuje nie tylko silną i rozpoznawalną markę, ale także: dobrze dobrany asortyment i sprawną logistykę. Przez cały czas współpracy dostarcza niezbędnej wiedzy handlowej na temat trendów rynkowych, produktów, dzieli się swoim ponad 50.letnim doświadczeniem handlowym. Franczyzobiorca Carrefour otrzymuje od naszych specjalistów stałe wsparcie i doradztwo w prowadzeniu sklepu. Przedsiębiorcy zainteresowani podjęciem współpracy z siecią mają do wyboru aż trzy unikalne koncepty biznesowe, dostosowane do potrzeb ich klientów - dodaje.

W Polsce działa już ponad 330 sklepów franczyzowych (stan na 11.04.2013) z logo Carrefour Express oraz Globi.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA