PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Carrefour: Upadłości małych sklepów to nie jest wina hipermarketów, na rynku jest miejsce dla każdego formatu

Autor: www.dlahandlu.pl 30 listopada 2012 09:37

W Polsce jest najwięcej małych sklepów spożywczych w Europie - blisko 140 tys., we Włoszech, które są na drugim miejscu pod względem ilości sklepów spożywczych - jest ich tylko 70 tys.

REKLAMA

Według danych Centrum im. Adama Smitha, małe i średnie przedsiębiorstwa wytwarzają prawie 70 proc. PKB, zatrudniają 75 proc. legalnie pracujących Polaków., a 70 proc. z nich finansuje swój rozwój ze środków własnych. 70 proc. z małych i średnich przedsiębiorców to firmy handlowe.

- Sklepy w Polsce upadają, dlaczego tak się dzieje? To nie jest wina hipermarketów, jak wiele osób sądzi. Na rynku jest miejsce dla każdego formatu, każdy z nich ma swoją funkcję do spełnienia. Mały sklep osiedlowy ma wiele atutów: lojalność klienta, bliskość domu czy dogodne godziny otwarcia. Oprócz tego, potrzebna jest jednak przemyślana strategia i koncept sklepu, aby poprawić wyniki sklepu i odnieść sukces. My dajemy naszym partnerom wszystkie narzędzia do analizy wyników, aby rozwijali się i odnosili sukces razem z nami - powiedział Francois Vincent, dyrektor ds. Franczyzy Carrefour Polska.

Według badań firmy Soliditet Polska, od stycznia do lipca br. sektor małych sklepów spożywczych zmniejszył się w Polsce o 2,8 tys. placówek. Według prognoz Euromonitor International, liczba małych sklepów do 2025 roku może się zmniejszyć w Polsce nawet o 60%.

Temat - jak skutecznie prowadzić sklep spożywczy - podjął Marek Lipka, Dyrektor ds. operacyjnych Franczyzy Carrefour. - Najważniejszy element prowadzenia biznesu to klient i szybka reakcja na jego potrzeby - mówił. Dla franczyzobiorcy, naszego partnera liczy się rentowność prowadzonego biznesu, ale na nią składa się wiele czynników, błędem jest myślenie, że wystarczy tylko tanio kupić towary - podkreślał.
Marek Lipka zwrócił uwagę na kilka istotnych parametrów wpływających na rentowność sklepu spożywczego, jak np.: dobry plan sklepu, który zapewnia logiczne robienie zakupów, implantacja czyli właściwe ułożenie towaru na półkach, czy jasność ekspozycji. Zwrócił przy tym uwagę, że warto mieć informację, które produkty w sklepie mają najlepszą sprzedaż, bowiem nie zawsze są to te same produkty, które oferują handlowcy hurtowi.

- Podejmując złe decyzje właściciel sklepu traci pieniądze, bowiem w magazynach zalega towar, który się nie sprzedaje i zajmuje miejsce temu, który mógłby pracować na obrót sklepu - podkreślał Lipka.
Carrefour proponuje potencjalnym franczyzobiorcom dwa formaty sklepów: Carrefour Express z charakterystycznym zielonym logo o pow. od 100 do 500 mkw. oraz Carrefour Express Convenience z pomarańczowym logo, są to sklepy dla lokalizacji typowo miejskich o powierzchni do 100 mkw. Na koniec listopada Carrefour będzie miał ponad 280 sklepów w całym kraju, a do końca roku ich liczba może przekroczyć 300.

O przyszłości małych sklepów spożywczych dyskutowali podczas panelu "Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych" zorganizowanego w Poznaniu, eksperci z Poznańskiego Ośrodka Wspierania Przedsiębiorczości, przedstawiciele Carrefour oraz właściciele małych i średnich sklepów spożywczych.

  • Kati 2012-12-04 21:26:14

    A właśnie się myślisz! Sklepy osiedlowe mają małe koszty i niskie ceny. Ja korzystam tylko z osiedlowych ,bo w molochach tak drogo,że głowa boli. Jasne tam muzyczką przewraca nam w głowach i wychodzimy z torbą niepotrzebnych zakupów!

  • Marta 2012-11-30 18:15:35

    Dla mnie najważniejsze są ceny. Niestety, ceny w sklepach osiedlowych są dla mnie nie do przyjęcia! Nie pomoże ekspozycja towaru , czystość i inne. Cena, cena, cena !!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA