Centrum Wina: Średnio co 2-3 zakup w naszym sklepie, to wino kupowane na prezent

Autor: pr 19 grudnia 2014 11:53

Konsumpcja wina w Polsce wciąż rośnie, np. w 2008 roku Polacy wypili około 96 milionów litrów wina, a w 2013 roku już 114 milionów litrów. Dynamicznie zwiększająca się sprzedaż wina w Polsce, to efekt m.in. szybko rozwijającej się sieci dystrybucji. Duży wpływ na to mają również supermarkety oraz sklepy specjalistyczne

- Od kilku już lat wino jest klasycznym pomysłem na upominek korporacyjny i świąteczny.  Firmy najczęściej kupują wina do 40 zł. Spora grupa klientów decyduje się jednak na wydanie dużo większej kwoty w przedziale 100-150 zł za butelkę, szczególnie gdy obdarowanymi mają być prezesi i członkowie zarządu. Wino może również stanowić element zestawu upominkowego, w skład którego wchodzą artykuły spożywcze, czy kieliszki - mówi Michał Błażejczak, menager B2B Centrum Wina.

- W okresie przedświątecznym klienci kupują więcej wina, robiąc zapasy na całe Święta. Jest to czas, w którym chętniej kupują wina premium. O wiele częściej szukają też win na prezent, co z roku na rok staje się coraz powszechniejszym zwyczajem. , Średnio co 2-3 zakup w naszym sklepie, to wino kupowane na prezent. Poza sezonem świątecznym ta średnia spada zwykle do co 4-5 zakupu - mówi Norbert Brzoza, kierownik sklepu Centrum Wina w CH Arkadia w Warszawie.

Eksperci Centrum Wina podkreślają również, że coraz częściej szukamy win na konkretną okazję i pasujących do wybranych potraw.


W zestawieniu dwunastu wybranych krajów europejskich przygotowanym przez portal wineinstitute.org, roczne spożycie wina w przeliczeniu na jednego mieszkańca jest największe we Francji (ponad 44 litrów), Portugalii (ok. 41 litrów) oraz we Włoszech (ok. 37 litrów). W tym samym rankingu Polska zajmuje ostatnie miejsce - z ilością ok. 3,3 litra wina gronowego. Wyprzedzają nas m.in. Hiszpania, Chorwacja, Niemcy czy Belgia. Eksperci podkreślają jednak, że stopniowo zwiększa się u nas poziom kultury picia wina, co może być dla nas dobrą prognozą na przyszłość. Polacy też coraz chętniej sięgają po wina premium, czyli te z wyższej półki cenowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane