Ceny sugerowane pomagają w działaniach promocyjnych

Autor: dlahandlu.pl 16 czerwca 2010 10:34

W założeniu ceny sugerowane mają pokazać, ile zarabiają poszczególni gracze na tym rynku: producenci, pośrednicy i sprzedawcy. W praktyce ceny sugerowane są umieszczane na niewielu produktach. Przede wszystkim na papierosach, ale też na puszkach piwa i napojach.

W celu utrzymania lojalności klientów warto stosować się do cen sugerowanych na opakowaniach produktów spożywczych. - Ceny sugerowane to spory problem. Jeżeli będziemy sprzedawać produkty po cenach producentów, bardzo niewiele zarobimy. Jeżeli podniesiemy ceny,
możemy narazić się na negatywne opinie i stracić klientów. Ludzie widzą cenę na opakowaniu i za tyle chcą go kupić. Dlatego nawet jeżeli na tym tracimy, nigdy nie sprzedajemy takiego towaru powyżej ceny widniejącej na opakowaniu, a czasami nawet sprzedajemy go taniej - informuje właścicielka sklepu z Brwinowa.

Sprzedawanie towarów poniżej ceny sugerowanej ma wpływ na prowadzone działania promocyjne. - Zazwyczaj nasza cena jest niższa o 3-5 groszy od tej na opakowaniu. Ale już to upoważnia mnie do wywieszenia w witrynie plakatu np. tanie papierowy. Klienci są wrażliwi na ceny. Jeśli dostaną go taniej - wrócą. Jeśli zauważą cenę wyższą od nadrukowanej wybiorą zakupy w innym miejscu - twierdzi sprzedawczyni.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane