PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

CMR: Piwo, lody i napoje najczęściej kupowane przez klientów sklepów małoformatowych

Autor: Centrum Monitorowania Rynku 21 lipca 2016 21:01

W czerwcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,7% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji wzrosła w tym czasie tylko o 2,5%. W porównaniu do maja 2016 r. obroty tego typu placówek prawie się nie zmieniły, mimo iż w czerwcu odwiedziło je o 1,5% więcej klientów - podaje Centrum Monitorowania Rynku.

REKLAMA

Latem kupujący w sklepach małoformatowych najczęściej kierują swoje kroki w stronę półki z napojami lub lodówek z piwem i lodami. W czerwcu puszkę lub butelkę z logo któregoś z browarów można było znaleźć w 27% koszyków, napoje występowały na prawe co czwartym paragonie, a po lody sięgnął średnio co czternasty klient.

W omawianym okresie zarówno wartość sprzedaży lodów familijnych i impulsowych, jak i liczba paragonów z tą kategorią była o prawie 10% wyższa niż w maju. Wydatki klientów na różnego rodzaju napoje zwiększyły się natomiast o 5,2% w porównaniu do maja. W tym czasie częściej do koszyków trafiały m.in. wody czyste (wzrost liczby transakcji o 10% mdm) i napoje gazowane, mniejszym zainteresowaniem cieszyły się natomiast soki i napoje niegazowane (spadek liczby transakcji o 7%).
Wydatki na alkohole w czerwcu 2016 r. były o 3% wyższe niż przed rokiem, ale w porównaniu z majem br. obniżyły się o 3%. Za spadek odpowiadają główne wódki zarówno czyste, jak i smakowe - łączna wartość sprzedaży tych alkoholi była o 11% niższa w maju. Więcej klienci przeznaczyli natomiast na piwo (wzrost wydatków o ponad 2% mdm). Popularnym dodatkiem do piwa, np. w trakcie oglądania meczów na Euro 2016, były słone przekąski – wartość sprzedaży chipsów w czerwcu 2016 r. była o ponad 20% wyższa niż przed rokiem, a wydatki na orzeszki zwiększyły się o 36%.

Latem maleje zainteresowanie owocowymi jogurtami, rośnie natomiast sprzedaż kefirów i jogurtów naturalnych, które można komponować ze świeżymi owocami według własnych upodobań. W czerwcu w sklepach małoformatowych wydatki na kefiry i maślanki zwiększyły się o 34% w porównaniu z majem, natomiast wartość sprzedaży jogurtów naturalnych była prawie 20% wyższa niż miesiąc wcześniej.

Wysokie temperatury nie sprzyjają konsumpcji m.in. słodyczy czekoladowych oraz herbaty – w czerwcu klienci sklepów małoformatowych wydali na nie o około 10% mniej niż w maju.
Średnia wartość transakcji w czerwcu 2016 r. wyniosła 11,79 zł i była 4,1% wyższa niż w czerwcu 2015 r. oraz o 1,8% niższa niż w maju 2016 r.

Sklepy małoformatowe do 300 mkw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA