CMR: Spadki sprzedaży w sklepach utrzymują się drugi miesiąc z rzędu

Autor: Hubert Hozysz, CMR 17 grudnia 2012 09:29

W listopadzie 2012, podobnie jak w październiku, na stałej próbie sklepów, badanych przez Centrum Monitorowania Rynku zaraportowano spadki całkowitej wartości sprzedaży względem analogicznego miesiąca rok wcześniej.

W ujęciu wartościowym spadek wynosił -5,1 proc,, w liczbie transakcji - 7 proc. To już drugi z rzędu miesiąc kiedy na stałej próbie sklepów obserwowana jest taka negatywna tendencja. Jeszcze w lipcu i sierpniu b.r. na stałej próbie sklepów odnotowywano przyrosty liczby transakcji, wynikające między innymi z dobrej pogody i przyrostów sprzedaży piwa i napojów.

W listopadzie spadkowy trend sprzedaży dotyczył m. in. takich kategorii produktowych jak tłuszcze, artykuły drogeryjne, jogurty owocowe, karty i startery GSM. Kategoriami, które nadal na stałej próbie sklepów wykazują wzrosty są napoje, ciastka, cukierki, wafelki impulsowe, jogurty naturalne, jogurty pitne, piwo, mleko.

W sklepach spożywczych o powierzchni sprzedaży do 1000 mkw. około 45 proc. wartości sprzedaży generują alkohole, piwo, papierosy i napoje. Kategorie te występują w około 60 proc. raportowanych transakcji (koszyków).

Centrum Monitorowania Rynku pobiera on-line dane sprzedażowe z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych niezależnych i z szyldami miękkiej franczyzy. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.  

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,56

  • Min

    2,38

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane