Convenience - globalny trend w Polsce

www.portalspozywczy.pl 12 listopada 2013 09:50

Convenience - globalny trend w Polsce

Polacy chcą kupować nie tylko tanio, ale także blisko i szybko, oczekują też dobrej jakości. Wszystko wskazuje na to, że sektor convenience będzie się rozwijał - zarówno po stronie handlu, jak i przemysłu spożywczego - uznali eksperci podczas debaty "Convenience - globalny trend w Polsce" w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Polacy mają dość zderzania się wózkami w hipermarketach w niedzielne popołudnie. Dlatego małe sklepy naładowane różnego rodzaju towarami - wraz z produktami premium - przetrwają czas zmian na rynku handlowym - powiedział Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Jak potwierdził Maciej Ptaszyński, część sklepów osiedlowych będzie ewoluowała w kierunku jeszcze więcej wygody klienta - w kierunku convenience, a pozostałe niezależne sklepy będą miały coraz trudniej utrzymać się na rynku. - Nadal, z punktu widzenia klientów, kluczowym obszarem jest cena towaru. Te sklepy, które nie będą w stanie wytrzymać cenowej konkurencji, będą skazane na niebyt - komentował.

Dyrektor PIH podał, że te sklepy, które przetrwają na rynku, muszą postawić na jakość i zmianę wyposażenia. - Trzeba koniecznie zrezygnować z lady i przejście na format samoobsługowy. Ponadto mniejsze sklepy powinny zainwestować także w rozwiązania gastronomiczne (kawa, ciepłe przekąski). Takie wyposażenie sklepu wiąże się z coraz dynamiczniejszym stylem życia konsumentów - dodał.

Jednak - jak przyznał - food-to-go to raczej domena większych miast. - Sklepy convenience nie mogą stawiać jedynie na gastronomię i gotowe rozwiązania, bo klient przyzwyczajony jest do szerokiego asortymentu spożywczego. Gdy nie będzie mógł zrobić podstawowych zakupów - gdzie indziej będzie musiał nabyć te produkty. Sklepy convenience muszą więc utrzymać szeroki asortyment - podsumował.

Jednocześnie podkreślił potrzebę integracji małych sklepów w duże, silne sieci. - Franczyza to realna szansa na przetrwanie małych sklepów, które nie są w stanie za własne środki przeprowadzić remodellingu, inwestycji w IT, w marketing i reklamę czy agresywnie negocjować warunków cenowych z dostawcami. Jeżeli mali nie będą wchodzili do sieci, to nie przeżyją, albo będzie im bardzo, bardzo ciężko - podsumował Maciej Ptaszyński.

Potencjał sektora sklepów typu convenience potwierdzili przedstawiciele sieci.

- Chcemy mieć 9 tys. sklepów na polskim rynku, zarówno Żabek, jak i Freshmarketów - powiedział Przemysław Kijewski, dyrektor strategii i marketingu, Żabka Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane