Coraz więcej małych sklepów ucieka we franczyzę

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 6 maja 2011 09:46

Za sprawą dyskontów, małym niezależnym sklepom coraz trudniej działać na rynku. Aż połowa niezrzeszonych sklepów spożywczych zastanawia się nad przyłączeniem do sieci franczyzowej - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Makro Cash & Carry, do którego dotarł Dziennik Gazeta Prawna.

Handlowców kusi przede wszystkim możliwość nabywania towarów po niższych cenach, co przekłada się na wyższą rentowność placówki, ale też pomoc, na jaką mogą liczyć w prowadzeniu działalności. Pierwszy z powodów jest ważny aż dla 24 proc. sklepów, a drugi dla 18 proc. Wśród zalet przystąpienia do sieci jest też przyłączenie się do znanej już na rynku marki. Wskazuje na to aż 22 proc. handlowców - czytamy w dzienniku.

Jak wynika z ustaleń "DGP", sieci franczyzowe powiększają się o blisko 3 tys. sklepów. Największe plany rozwoju mają Abc oraz powstała przed dwoma miesiącami Odido. Każda z nich chce się zwiększyć do końca roku o 500 sklepów.

W walce o niezależnych handlowców zamierza też wziąć udział Carrefour, który w tym roku chce się wzbogacić o 200 sklepów. Żabka planuje otwarcie 300 placówek, a Delikatesy Centrum - 100.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane