Coraz więcej sklepów monopolowych - w zeszłym roku przybyło ich 100

Autor: Puls Biznesu 12 maja 2015 09:18

Punkty z detaliczną sprzedażą alkoholu są jedną z nielicznych branż, w których od lat obserwuje się tendencję wzrostową. Największy, ponad 35-procentowy wzrost odnotowano w latach 2012-13. Wówczas ich liczba wzrosła z 4,1 do 5,6 tys. - czytamy w Pulsie Biznesu. Na koniec zeszłego roku było ich prawie o 100 więcej.

Maciej Gubernat, dyrektor ds. rozwoju sieci Al.Capone uważa, że wzrost to wynik coraz większej świadomości klientów, którzy poszukują nowych smaków i cenią rady sprzedawcy. Gubernat podkreśla w Pulsie Biznesu, że to jest coś, czego konsumenci nie dostaną w supermarkecie czy małym sklepie spożywczym. Do dyskontów idą dla ceny, do sklepów specjalistycznych, by mieć szeroki wybór i kompetentną obsługę

Zdaniem Macieja Ptaszyńskiego, dyrektora Polskiej Izby Handlu rozwój sklepów specjalizujących się w alkoholach to ciekawe zjawisko, zwłaszcza w kontekście nierosnącej konsumpcji mocnych trunków. Ich liczba nie jest zbyt duża, więc trudno mówić o tym, żeby strukturalnie zaburzyły handel alkoholem prowadzony przez supermarkety czy sklepy ogólnospożywcze.

Puls Biznesu przypomina, że alkohol mocny to jeden z ważniejszych generatorów marży dla handlowca, więc na tym rynku panuje duża konkurencja.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane