PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Cukiernie przegrywają z sieciowymi kawiarniami

Autor: PAP / Puls Biznesu 16 kwietnia 2012 09:21

Wbrew pozorom do kawiarni nie chodzimy "na kawę" (21 proc. odpowiedzi) lecz po to, by spotkać się ze znajomymi (58 proc.), wynika z cytowanego przez "Puls Biznesu" badania TNS OBOP, zrealizowanego dla Makro CashCarry na potrzeby raportu "Polska na talerzu".

REKLAMA
Statystyczny Kowalski odwiedza kawiarnię 11 razy w roku - o jeden raz więcej niż jeszcze dwa lata temu - i zostawia w niej średnio 11,55 zł.

55 proc. klientów preferuje lokalne kawiarnie. To dużo, ale w poprzedniej edycji badania - z 2010 r. - było o 7 proc. lepiej.

Straciły też cukiernie, w których podaje się kawę - 2 lata temu były pierwszym wyborem 25 proc. klientów; teraz 23 proc. Zyskują za to należące do koncernów kawiarnie sieciowe (13 proc.) i klubokawiarnie (7 proc.). Kobiety chodzą do kawiarni częściej od mężczyzn i najchętniej zamawiają tam kawę latte (pierwszy wybór 67 proc. klientek), podczas gdy mężczyźni są wierni espresso (42 proc.).

Polska znajduje się na siódmym miejscu w Europie pod względem spożycia kawy.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16108

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA