REKLAMA
REKLAMA

Członek zarządu Eurocash: Sytuacja na rynku powinna poprawić się w drugiej połowie roku

Autor: PAP 13 maja 2015 18:57

Grupa Eurocash, która po pierwszym kwartale ma 41,8 mln zł EBITDA, chce by jej tegoroczny wynik EBITDA zmieścił się w konsensusie rynkowym - poinformował w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocashu. Spółka ocenia, że możliwy jest w tym roku organiczny wzrost przychodów na poziomie 8-10 proc., chce dalej poprawiać cash flow.

REKLAMA

"Jeśli chodzi o bieżący rok to zakładamy, że wypracujemy wyniki zgodne z konsensusem rynku. Po I kwartale jesteśmy pozytywnie nastawieni, jeśli chodzi o redukcję długu. Jeśli uda się utrzymać trend wyższej generacji gotówki i rotacji zapasów, to w kolejnych kwartałach powinno to poprawiać wyniki" - powiedział PAP Owczarek.

Aktualnie konsensus PAP zakłada EBITDA grupy w 2015 roku na poziomie ok. 477 mln zł, co oznaczałoby wzrost o ponad 15 proc. rdr. Konsensus zakłada też 19,9 mld zł przychodów, 343,4 mln zł zysku operacyjnego i 249 mln zł zysku netto.

W pierwszym kwartale grupa miała 41,8 mln zł EBITDA wobec 45 mln zł oczekiwanych przez rynek i 41,6 mln zł rok wcześniej.

Strata netto grupy Eurocash, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 3,4 mln zł wobec 1,3 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał 2,1 mln zł straty.

"W naszych wynikach za I kwartał widać stabilizację. Mimo deflacji nasz wynik EBITDA jest płaski rdr. Trzeba też pamiętać, że historycznie patrząc w I kwartale wynik EBITDA nie stanowił nigdy więcej jak 10-15 proc. całorocznego wyniku" - powiedział Owczarek.

Wyjaśnił, że strata netto wynika ze zwiększonej amortyzacji związanej z konsolidacją Inmedio i Service FMCG (wyodrębniona część Kolportera) oraz z powodu wyższych inwestycji zrealizowanych w ubiegłym roku.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła o 23,8 proc. rdr, do 4,606 mld zł. Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 4,4 mld zł.

Wzrost sprzedaży związany był głównie z konsolidacją wyników nabytych w IV kwartale 2014 r. spółek Service FMCG (+579 mln zł) oraz Inmedio (+123 mln zł). Wyłączając akwizycje, wzrost sprzedaży grupy wyniósł prawie 5 proc.

"Staramy się rosnąć nie tylko przez akwizycje, choć to też jest naszym celem, ale stawiamy również na wzrost organiczny. We wszystkich segmentach poza Gastronomią i poza Cash&Carry (gdzie sprzedaż LFL była na tym samym poziomie) notowaliśmy w I kwartale wzrosty sprzedaży LFL, nawet dwucyfrowe" - powiedział Owczarek.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA