Czynniki pozacenowe coraz ważniejsze dla klientów sklepów spożywczych

Autor: Fundacja Republikańska 19 maja 2016 14:17

Sklepy convenience należące do sieci handlowych lub działające na zasadzie ajencyjnej oraz na bardzo twardej franszyzie są jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku detalicznego w Polsce. Segment sieciowych sklepów convenience jest bardzo perspektywiczny, świadczyć może o tym duża liczba firm, które rozpoczynają swoją działalność w tym segmencie. Wzrost sieci w segmencie małych sklepów nastąpił z 23% w 2011 do 27% w 2013. Pojawiają się również podmioty nieobecne wcześniej w handlu spożywczym np. powstająca sieć będąca własnością firmy Shell - czytamy w raporcie Fundacji Republikańskiej.

Jak opisuje Fundacja, związane jest to głównie ze zmianami preferencji polskich klientów. Czynniki pozacenowe stają się coraz istotniejsze dla klientów sklepów spożywczych. Prognozy przyszłych trendów konsumenckich wskazują na to, że ceny artykułów spożywczych będą odgrywały coraz mniejszą rolę w decyzjach zakupowych, natomiast spodziewany jest duży wzrost znaczenia wygody dokonywania zakupów i szerokiego asortymentu produktów oraz wysokiej jakości obsługi. Sklepy convenience jako położone blisko swoich klientów doskonale wpisują się w rosnący trend wygody i szybkości zakupów jako istotnych czynników wyboru dla konsumentów. Wielkie sklepy, szczególnie te, w których zakupy związane są z długą wyprawą najczęściej samochodem, tracą przez to na
popularności.

Największą siecią w tym segmencie jest Żabka Polska, będąca własnością zagranicznego funduszu Mid Europa Partners, zarządzająca sieciami Żabka i Freshmarket. W tym segmencie jest również obecnychwiele innych sieci sklepów własnych, m.in. Carrefour Express, Tesco Express, jednak o dużo mniejszej liczbie sklepów niż lider.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane