PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Do 2013 r. w Polsce ma działać 110 tysięcy małych sklepów

Autor: pr 28 października 2011 09:42

Obecnie na terenie Polski działa około 150 tys. sklepów osiedlowych. Szacuje się, że do 2013 roku będzie działało już tylko 110 tysięcy małych sklepów.

Jeszcze kilka lat temu główne zagrożenie dla ich placówek stanowiły zdobywające ogromną popularność supermarkety, następnie rynek zaczęły podbijać liczne dyskonty. Teraz do rozgrywek w walce o klienta dołączył kolejny gracz - sklepy internetowe.

- Właściciele małych sklepów muszą podejmować kroki, które zapewnią im stabilną pozycję na rynku. Zadanie jest bardzo trudne, ponieważ działając indywidualnie nie mają możliwości zaopatrywania się bezpośrednio u producentów, nie mogą też negocjować cen z dostawcami. Tymczasem cena jest ciągle jednym z głównych czynników decydującym o miejscu zakupów, zarówno tych dużych, jak i codziennych - mówi Piotr Rogowiecki, Zastępca Dyrektora Departamentu Dialogu Społecznego, Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej. Niemniej właściciele sklepów mają szansę rozwijać biznes. Muszą jednak szybko reagować na zmiany zachodzące na rynku i odpowiadać na potrzeby klientów. Najistotniejsze obszary, wymagające natychmiastowych zmian, to optymalny dobór i prezentacja asortymentu, aranżacja punktu sprzedaży, promocja - dodaje.

Dobrym rozwiązaniem dla małych sklepów jest łączenie się w sieci i grupy. Badanie przeprowadzone przez Makro Cash & Carry pokazuje, że 50 proc. właścicieli niezrzeszonych sklepów spożywczych myśli o przyłączeniu się do sieci franczyzowej. Jako pozytywne aspekty tego rozwiązania badani wskazują na możliwość zakupu towarów po niższych cenach (24 proc.), jednolite oznakowanie sklepów (22 proc.) oraz pomoc w prowadzeniu działalności (18 proc.).

Przed przystąpieniem do sieci właścicieli sklepów powstrzymuje przede wszystkim lęk przed utratą niezależności oraz ryzyko związane z narzucaniem przez franczyzodawcę rodzaju i ilości asortymentu, powstrzymuje sklepikarzy.

Od czerwca 2009 roku trwa akcja „Tu mieszkam, tu kupuję", organizowana przez Makro Cash & Carry. Akcja ma na celu popularyzację robienia zakupów w małych sklepach osiedlowych, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu. Program ma zwrócić uwagę na konieczność realizacji działań promocyjnych w tego typu placówkach. Do akcji przyłączyło się ponad 6,5 tysiąca właścicieli sklepów z całej Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9726

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane