REKLAMA
REKLAMA

Dyrektor Carrefoura: Sklepów spożywczych w ścisłej franczyzie jest w Polsce tylko kilkaset

www.portalspozywczy.pl 27 listopada 2012 19:03

- W Polsce brakuje definicji tego, czym jest franczyza. Dziś jest to tylko umowa o współpracy, można powiedzieć, że każdy definiuje sam, co rozumie przez franczyzę. Myślę, że rolą Carrefoura w następnych latach będzie dążyć do unormowania tej sytuacji - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

REKLAMA


Jego zdaniem, nie da się porównać Żabki, abc, czy OdiDo do Carrefoura. - Żabka to sklepy ajencyjne. Abc to sklepy samodzielnie prowadzone i nie jest to franczyza w takim sensie, w jakim my ją rozumiemy. Dla nas franczyza miękka nie jest franczyzą, ale bardziej afiliacją - mówi Francois Vincent.
Jak tłumaczy, afiliacja jest czymś innym od franczyzy, ponieważ w tym systemie sklep dysponuje logo i pewnymi warunkami zakupu towaru.
- Franczyza to cztery elementy: rozpoznawalna marka, dobrany asortyment i sprawna logistyka oraz know-how i wsparcie na każdym etapie współpracy. Naszym zdaniem, afiliacja też jest bardzo potrzebna, ale dla mikrosklepów, o powierzchni poniżej 50 metrów kw. - mówi dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.
- Jeżeli mówimy o stricte franczyzie, w takim sensie, w jakim my ją rozumiemy, to dzisiaj jest tylko kilku operatorów, którzy proponują franczyzę we właściwym tego słowa rozumieniu. Reprezentują oni w Polsce kilkaset sklepów - dodaje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12698

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA