Dyrektor franczyzy Carrefour: W sklepach osiedlowych cena nie jest już najważniejsza

Autor: www.dlahandlu.pl 25 października 2012 09:41

Dyrektor franczyzy Carrefour: W sklepach osiedlowych cena nie jest już najważniejsza

Z badań AC Nielsen wynika, że 90 proc. Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40 proc. odwiedza je codziennie. Cenimy małe sklepy za lokalizację, przyjazną atmosferę i dogodne godziny otwarcia. Mimo to ich liczba wciąż się zmniejsza.

Według tegorocznego raportu Soliditet Polska, sektor małych, samodzielnych sklepów spożywczych zmniejszył się w pierwszej połowie 2012 r. o 2,8 tys. podmiotów. Spowolnienie gospodarcze, brak konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja ze strony głównie dyskontów, to najczęstsze problemy małych placówek handlowych. - Ich właściciele często nie posiadają odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników, brakuje im również spójnej koncepcji działania. Sklepy osiedlowe i hipermarkety to zupełnie dwa różne formaty sklepów. Każdy z nich ma do spełnienia własną funkcję i dla wszystkich jest miejsce na rynku - podkreśla Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Carrefour Polska.

Ponadto, logika hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Obecnie, na dynamicznie zmieniającym się rynku konkurencji i konsumenta, ważne są min.: koncept handlowy, odpowiednio dobrany asortyment, ułożenie towarów oraz stała analiza wyników sklepu, którą zapewniają sprawdzone narzędzia informatyczne. Małym przedsiębiorcom trudno jednak samodzielnie dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia.

Jednym z rozwiązań dla małych sklepów jest współpraca z dużą firmą i czerpanie z jej doświadczenia i know-how. - Od kilku lat wyraźnie widać postępującą integrację w handlu detalicznym. Małym graczom coraz trudniej wynegocjować korzystne ceny i zwiększyć obroty. W handlu pojawiła się jednak nowa możliwość rozwoju, czyli franczyza. Przedsiębiorstwo posiadające cenne doświadczenia po prostu przekazuje je mniejszym firmom - mówi Robert Gwiazdowski, znany ekonomista i ekspert w dziedzinie zagadnień sektora MSP.

Carrefour, dysponując wiedzą i ponad 30-letnim doświadczeniem w rozwijaniu sklepów franczyzowych w różnych krajach oraz obserwując potrzeby przedsiębiorców w Polsce, zdecydował się na zorganizowanie cyklu paneli dyskusyjnych w 9. najważniejszych miastach (Warszawa, Lublin, Wrocław, Katowice, Łódź, Kraków, Rzeszów, Poznań i Gdańsk). Tematyka spotkań jest niezwykle ważna, dlatego ogólnopolski patronat nad wydarzeniem objęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Dodatkowo, w Łodzi patronat objęła Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego.

Obecnie, w Polsce działa już ponad 260 sklepów franczyzowych z logo Carrefour Express, otwieranych co miesiąc otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. W roku 2012 planowane jest otwarcie w sumie ponad 200 sklepów osiedlowych. W kolejnych latach Carrefour zamierza utrzymać tempo rozwoju i otwierać z partnerami franczyzowymi ponad 200 sklepów rocznie.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane