Dyrektor franczyzy sieci Carrefour: W sklepach osiedlowych cena nie jest dziś najważniejsza

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 20 lutego 2013 12:11

Liczba sklepów wiejskich i osiedlowych w ostatnim czasie wyraźnie maleje. Według badań firmy Soliditet Polska, od stycznia do lipca 2012 sektor sklepów spożywczych zmniejszył się w Polsce o 2,8 tys. placówek. - Według danych GUS, na przestrzeni lat 2001-2011 liczba sklepów w województwie warmińsko-mazurskim zmalała o 20,4% z 15 942 do 12 694 placówek. Jest to średnio ponad 320 sklepów rocznie - powiedział Piotr Kamiński, dyrektor Zrzeszenia Prywatnego Handlu i Usług w Olsztynie, podczas cyklicznego panelu dyskusyjnego organizowanego przez sieć Carrefour.

Najczęstszymi problemami małych placówek handlowych są spowolnienie gospodarcze, brak konkretnego konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja, głównie ze strony dyskontów.

- Właściciele małych sklepów często nie mają odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników, brakuje im również spójnej koncepcji działania. Sklepy osiedlowe i hipermarkety to zupełnie dwa różne formaty sklepów. Każdy z nich ma do spełnienia własną funkcję i dla wszystkich jest miejsce na rynku - podkreślił Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Carrefour Polska.

Ponadto, logika hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Obecnie, na dynamicznie zmieniającym się rynku konkurencji i konsumenta, ważne są m.in.: koncept handlowy, odpowiednio dobrany asortyment, ułożenie towarów oraz stała analiza wyników sklepu, którą zapewniają sprawdzone narzędzia informatyczne. Małym przedsiębiorcom trudno jest samodzielnie dostosowywać się do stale zmieniającego się otoczenia.

Jednym z rozwiązań dla małych sklepów jest współpraca z dużą firmą, czerpanie z jej doświadczenia i know-how. Franczyza jest sprawdzonym sposobem działania, który przy odpowiednich warunkach współpracy daje wymagane wsparcie, zostawiając przedsiębiorcy dużą swobodę operowania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane