Dyrektor Grupy Chorten: Jeśli nie polski handel, to co?

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2016 10:49

Dyrektor Grupy Chorten: Jeśli nie polski handel, to co? Na zdj. Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten, fot. PTWP

Jak budować społeczną świadomość w kwestii patriotyzmu zakupowego? - To trudne zagadnienie i dużo przed nami do zrobienia. Sieci zagraniczne budują wizerunek na polskości i tak też są postrzegane przez większość konsumentów. Wciąż dla większości kupujących cena jest najważniejszą determinantą. W ich świadomości Biedronka to tani, polski sklep - mówiła Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten podczas debaty "Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych", która odbyła się na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym w Białymstoku.

- Nasze sklepy to sklepy z tradycją, mamy stałych klientów, dobre zaopatrzenie, produkty świeże i obsługa są naszymi wyróżnikami. Ludzie z branży mają tego świadomość, ale większość konsumentów nie wie, że Biedronka to nie jest polski sklep. W dodatku nie taki tani, jak się konsumentom wydaje - mówiła Sylwia Olechno.

- Chcemy rozwijać naszą grupę we współpracy z regionalnymi producentami i dostawcami, żeby oferować produkty wysokiej jakości. Chcemy być postrzegani jako duży gracz, budując efekt skali i przyłączając polskie sklepy, bo tylko w ten sposób możemy przeciwdziałać monopolowi. Konsolidacja rynku jest nieuchronna. Potrzebujemy rozwiązań od strony producentów, bo to oni budują naszą ofertę. Wyszliśmy już poza region. Polskie grupy powinny zrobić pospolite ruszenie i się dobrze zorganizować. Trzeba szukać wspólnego mianownika, by wypracować efekt skali. Co ma być w polskich rękach, jeśli nie handel? -  dodała dyrektor generalna Grupy Chorten.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sklepikarz 2016-09-27 23:22:48

    W Niemczech też są tylko niemieckie markety. GW Polsce zaś wszystkie, tylko nie polskie - najwięcej niemieckich i portugalskich, które się chwalą, że sprzedają polskie produkty, A jakie mają sprzedawać w Polsce? koreańskie?

  • HCEL 2016-09-27 10:00:20

    SŁUSZNIE. POPIERAM TEZĘ PANI PREZES. PORTUGALCZYK SPUSTOSZYŁ POLSKI RYNEK. W BIEDRONCE JEST BARDZO DROGO, Z PRODUKTAMI PRODUKOWANYMI ILOŚCIOWO, A NIE JAKOŚCIOWO! WSZYSTKIE PIENIĄDZE, KTÓRE ZAROBIĄ OMIJAJĄ POLSKI BUDŻET. DLA PRZYKŁADU ROSJA NIE WPUŚCIŁA BIEDRONKI. I DOBRZE ZROBIŁA. U NAS NIESTETY BIEDRONKI (STONKI) JEST DOSŁOWNIE MILIONY, NA KAŻDEJ ULICY, W KAŻDEJ WIOSCE

  • oli 2016-09-26 19:43:35

    Kupując w polskich sklepach rozwijamy polską gospodarkę i rolnictwo, a i kasa zostaje w Polsce. Wszyscy oczywiście to wiemy, tylko dlaczego tak rzadko stosujemy?

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane