Dyrektor Rabat Detal: Najważniejszą zaletą twardej franczyzy jest kontrola obrotu

Autor: www.dlahandlu.pl 23 lutego 2012 10:35

Dyrektor Rabat Detal: Najważniejszą zaletą twardej franczyzy jest kontrola obrotu

Z raportu "Franczyzowe sieci sklepów ogólnospożywczych w latach 2010-2011" przygotowanego przez ARSS wynika, że na koniec 2011 roku w ramach sieci franczyzowych działało ok. 23,5 tys. sklepów ogólnospożywczych, w tym około 4900 na zasadach franczyzy pełnej. W formułę pełnej franczyzy chcą wchodzić sieci, które do tej pory stawiały na swobodniejsze powiązania. Jak zauważają eksperci ARSS, w tym celu tworzone są specjalne programy dla współpracujących kupców, dzięki którym możliwe jest zacieśnienie współpracy.

Korzyści wynikających ze ścisłej współpracy jest wiele: zaawansowana logistyka, profesjonalne systemy informatyczne, efektywność operacyjna czy dostęp do specjalistycznej wiedzy z zakresu sprzedaży. Sieć franczyzowa dostarcza wizualizację pozwalającą identyfikować placówki na rynku i materiały marketingowe, daje wsparcie operacyjne oraz pomoc w kształtowaniu polityki asortymentowej. - Najważniejszą zaletą jest kontrola obrotu - wiemy jak dużo produktów i jakie towary sprzedają nasze sklepy. To stanowi bazę do rozmów z producentami. Niewątpliwą korzyścią jest możliwość zarządzania półką i decydowania co się na niej znajdzie. Wszystkie towary trafiają do sklepów z magazynu centralnego - nie ma ryzyka, że nie trafią do naszych placówek, możemy też centralnie sterować cenami. Są również korzyści finansowe, jednak przy obecnej skali działania twardej franczyzy nie są one wymierne. Jesteśmy na etapie rozwoju tej części biznesu i ciągle w nią inwestujemy - wyjaśnia Waldemar Wagan, dyrektor generalny sieci Rabat Detal, należącej do Eko Holding.

Zdaniem dyrektora Rabat Detalu, twarda franczyza to formuła bardzo rozwojowa. Do jego opinii przychyla się Maria Kręcina, prezes zarządu sieci Euro Sklep, od stycznia 2012 roku będącej już w strukturach Eurocashu. - Utwardzenie franczyzy w naszej sieci miało miejsce w ubiegłym roku. Polegało na zmianie umów z franczyzobiorcami, a główna zmiana dotyczyła polityki handlowej w obszarze realizacji umów producenckich. Respektowanie warunków, pozwoliło na zwiększenie potencjału zakupowego, a tym samym na lepsze warunki handlowe. Dla świadomych przedsiębiorców dobry system franczyzowy jest cały czas sposobem na ekspansję rynkową. Dobry w rozumieniu, że godzi możliwość prowadzenia swojego biznesu nie przy całkowicie pozbawionej, lecz ograniczonej autonomii działania - wyjaśnia Maria Kręcina.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane