Dystrybutor produktów FMCG zwiększył przychody o 15 proc.

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2014 12:23

Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, opublikowała raport roczny za 2013 r. Emitent osiągnął w minionym roku zysk EBITDA na poziomie 579 tys. zł, a jego przychody wyniosły 7.719 tys. zł. Spółce udało się również powrócić na rynek prezerwatyw z nową marką własną „You&Me".

W 2012 r. wartość przychodów ze sprzedaży sięgnęła 6.744 tys. zł, ubiegłoroczny wynik pokazuje blisko 15-proc. poprawę. Natomiast w przypadku wyniku finansowego na poziomie EBITDA, który rok wcześniej wyniósł 469 tys. zł, Abpol zwiększył jego wartość o niecałe 24 proc. Spółka wypracowała w 2013 r. zysk netto wynoszący 81 tys. zł wobec 97 tys. zł w 2012 r. Nieco gorszy wynik netto był związany z dużymi nakładami poniesionymi na wprowadzenie nowych marek do sprzedaży.

Jednym z najważniejszych wydarzeń dla Spółki w 2013 r. był debiut na rynku NewConnect, który miał miejsce w kwietniu. Z oferty prywatnej udało jej się pozyskać ponad 770 tys. zł na dalszy rozwój. Zgodnie z zapowiedziami Abpol wprowadził do oferty prezerwatywy nowej marki własnej „You&Me", z którą zamierza w ciągu 3 lat zdobyć 10 proc. udziału w rynku. Ze swoją poprzednią marką własną prezerwatyw „Rosetex" udało mu się osiągnąć nawet 23 proc. udziału w rynku.

Abpol w ubiegłym roku wprowadził swoje produkty do sieci dystrybucyjnej Eurocash/KDWT. W sierpniu spółka poszerzyła również swój asortyment produktów w sieci dystrybucyjnej Polskiego Tytoniu o prezerwatywy marki You&Me, co przyczyniło się do rozpoczęcia we wrześniu ich sprzedaży w ogólnopolskiej sieci handlowej Inmedio/Relay. Natomiast w grudniu Abpol wprowadził swoje produkty do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw BP Polska.

W pierwszym kwartale tego roku spółka weszła do wielu nowych sieci handlowych. W styczniu Abpol wprowadził prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Spółka poinformowała z kolei o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Abpol przedłużył też umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Na początku marca rozpoczęta została sprzedaż plastrów opatrunkowych QuickPlastR w marketach należących do sieci Netto. Pod koniec minionego kwartału produkty spółki pojawiły się również na stacjach paliw Lukoil Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane