Dystrybutor produktów FMCG zwiększył przychody o 15 proc.

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2014 12:23

Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, opublikowała raport roczny za 2013 r. Emitent osiągnął w minionym roku zysk EBITDA na poziomie 579 tys. zł, a jego przychody wyniosły 7.719 tys. zł. Spółce udało się również powrócić na rynek prezerwatyw z nową marką własną „You&Me".

W 2012 r. wartość przychodów ze sprzedaży sięgnęła 6.744 tys. zł, ubiegłoroczny wynik pokazuje blisko 15-proc. poprawę. Natomiast w przypadku wyniku finansowego na poziomie EBITDA, który rok wcześniej wyniósł 469 tys. zł, Abpol zwiększył jego wartość o niecałe 24 proc. Spółka wypracowała w 2013 r. zysk netto wynoszący 81 tys. zł wobec 97 tys. zł w 2012 r. Nieco gorszy wynik netto był związany z dużymi nakładami poniesionymi na wprowadzenie nowych marek do sprzedaży.

Jednym z najważniejszych wydarzeń dla Spółki w 2013 r. był debiut na rynku NewConnect, który miał miejsce w kwietniu. Z oferty prywatnej udało jej się pozyskać ponad 770 tys. zł na dalszy rozwój. Zgodnie z zapowiedziami Abpol wprowadził do oferty prezerwatywy nowej marki własnej „You&Me", z którą zamierza w ciągu 3 lat zdobyć 10 proc. udziału w rynku. Ze swoją poprzednią marką własną prezerwatyw „Rosetex" udało mu się osiągnąć nawet 23 proc. udziału w rynku.

Abpol w ubiegłym roku wprowadził swoje produkty do sieci dystrybucyjnej Eurocash/KDWT. W sierpniu spółka poszerzyła również swój asortyment produktów w sieci dystrybucyjnej Polskiego Tytoniu o prezerwatywy marki You&Me, co przyczyniło się do rozpoczęcia we wrześniu ich sprzedaży w ogólnopolskiej sieci handlowej Inmedio/Relay. Natomiast w grudniu Abpol wprowadził swoje produkty do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw BP Polska.

W pierwszym kwartale tego roku spółka weszła do wielu nowych sieci handlowych. W styczniu Abpol wprowadził prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Spółka poinformowała z kolei o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Abpol przedłużył też umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Na początku marca rozpoczęta została sprzedaż plastrów opatrunkowych QuickPlastR w marketach należących do sieci Netto. Pod koniec minionego kwartału produkty spółki pojawiły się również na stacjach paliw Lukoil Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane