REKLAMA
REKLAMA

Eksperci: Małe sklepy upadają pod naporem własnych błędów

Autor: dlahandlu.pl/pr 16 lipca 2010 12:00

Eksperci: Małe sklepy upadają pod naporem własnych błędów

Jak wynika z badań firmy Euromonitor International w tym roku z rynku zniknie co najmniej 4 tysięcy małych sklepów. Tak wynika z danych opublikowanych na łamach Rzeczpospolitej. Według ekspertów po biznesowej weryfikacji na rynku zostaną najlepiej radzące sobie małe placówki handlowe, które wygrają ofertą 'szytą na miarę', umiejętnością tworzenia i utrzymywania relacji z odbiorcą oraz będą potrafiły nawiązać owocną współpracę z innymi placówkami.

REKLAMA

Wg szacunków Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług z rynku corocznie ubywa około 3500 sklepów, a przybywa ok. 1000. - Okazuje się, że właściciele małych sklepów często nie są przygotowani do prowadzenia samodzielnego biznesu - brak im doświadczenia w zarządzaniu oraz długofalowej strategii działania. Sprawy nie ułatwia również niski kapitał początkowy, który już na wstępie przekreśla szansę na zapewnienie klientom szerokiego wyboru produktów - wylicza Łukasz Gajewski, Prezes Target BPO. Dla oszczędności, ale również z braku świadomości jak kluczowa jest wiedza o handlu i budowaniu relacji z klientem, właściciele powierzają realizację zadań niewykwalifikowanym ekspedientom - często znajomym lub po prostu członkom rodziny. Takie osoby nie posiadają niezbędnej w branży znajomości narzędzi poprawiających dostępność i ekspozycję produktu - wyjaśnia.

Dłużej działającym na rynku kierownikom sklepów często brakuje również elastyczności - umiejętności analizowania trendów na rynku i reagowania na potrzeby odbiorców. Niekiedy kurczowo trzymają się wcześniej obranej linii działalności (spotyka się myślenie typu: to sprzedajemy od lat 5 lat temu i będziemy to robić dalej) i mają duże opory przed wydłużeniem godzin otwarcia swoich placówek oraz przed pracą w weekendy.

Do czynników, które wpływają negatywnie na kondycję małych placówek należą często także: brak czasu właściciela na dopilnowanie sklepów i codziennej kontroli nad sprzedażą (wiele małych punktów handlowych, to jedynie dodatkowe źródło dochodu ich właścicieli), bardzo wysokie czynsze najmowanych lokali oraz nieuregulowane należności w hurtowniach, co skutkuje niemożliwością podjęcia towaru przed zapłatą, brakiem możliwości uzupełniania asortymentu i wchodzeniem w spiralę powstawania nowych długów.

Sklepikarze często nie widzą również potrzeby zacieśniania współpracy z profesjonalnymi przedstawicielami handlowymi. - Bardzo istotne jest to, czy sklepikarz jest otwarty na nowe rozwiązania. Część sprzedawców nie współpracuje z przedstawicielami handlowymi, uważając, że sami najlepiej zadecydują o wyborze, umiejscowieniu i sposobie ekspozycji produktu - wyjaśnia Magda Wysocka, Manager Projektu w Target BPO.

  • IZABELA 2011-08-12 07:25:07

    MYSLE ZE JEST W TYM ARTYKULE DUZO RACJI SAMA PROWADZE SKLEP ALE NIE TYLKO JEST TO PRZYCZYNA ZAMYKANIA SIE SKLEPOW DUZA ROLE ROBIA MARKETY! LUDZIE MAJA CORAZ MNIEJ PIENIEDZY I SZUKAJA TANIEGO TOWARU A TAM MOZNA GO KUPIC JA W HURTOWNIACH NAWET NIE KUPIE TOWARU ZA TE CENE CO SA W MARKETACH MYSLE ZE TO JEST GLOWNA JEDNAK PRZYCZYNA ZAMYKANIA SIE SKLEPOW ALE COZ O MARKETACH NIE PISZA W GAZETACH DUZO NAM BRAKUJE DO DOSKONALOSCI W POLSCE

  • Tomek 2010-07-16 21:24:30

    Eksperci, a doradzają współpracę z Przedstawicielami Handlowymi, którzy wpakują na półkę wszystko co nie rotuje i jest zwyczajnym półkownikiem. Przedstawiciel powinien być tylko od serwisu swoich produktów oraz sugerowania ekspozycji oferowanych przez siebie towarów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA