Ekspert: Asortyment sezonowy powinien mieć w sklepie stałe miejsce

Autor: dlahandlu.pl 20 czerwca 2011 07:58

Ekspert: Asortyment sezonowy powinien mieć w sklepie stałe miejsce

- Trzeba stworzyć specjalną kategorię "asortyment sezonowy", przygotować stałe miejsce w sklepie na ekspozycję oraz stworzyć kalendarz ze zmianami asortymentu. Jednocześnie nie należy zapominać o kalendarzu akcji wyprzedażowych i o tym, że zmniejszą one marżą handlową - radzi Olgierd Rodziewicz-Bielewicz, ekspert firmy Catman Polska.

- Należy również przygotować dobre procedury zarządzania przestrzenią sprzedaży oraz ekspozycją na półkach i ladach. Potrzeba połączyć porządek, ład i stałość, z wprowadzaniem i wycofywaniem produktów. Choć producenci są coraz bardziej wyedukowani, świadomość tego typu narzędzi wśród wielu firm jest wciąż niewielka - uważa ekspert Catman Polska.

- Kalendarz sezonowości to podstawowe narzędzie służące do sprawnego zarządzania wszelakimi działaniami. Jeden zbiorczy kalendarz nie wystarcza. Duże grupy asortymentowe powinny mieć osobne kalendarze, podobnie jak też kategoria "sezon". Jednostką podstawową jest standardowo tydzień. Wybór dnia startu zależy najczęściej od synchronizacji z przyjętym rytmem akcji promocyjnych.
Cenię intuicję handlową, którą kieruje się wielu kierowników sklepów. Najlepsze efekty daje połączenie jej z analizami sprzedaży sezonowej. Aby tego dokonać trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami. Najprostsze to papierowe segregatory archiwizujące wyniki sprzedaży produktów sezonowych. A najskuteczniejsze, to ich opis w systemie informatycznym zarządzania towarem i obrotem, a w dalszej konsekwencji korzystanie z wydruków systemowych - dodaje Olgierd Rodziewicz-Bielewicz.

Kategorie podatne na aktywność sezonową w okresie letnim w sklepach spożywczych to przede wszystkim: napoje, lody, warzywa, piwo, mięso, sosy i przyprawy.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane