REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Franczyza w spożywce alternatywą na trudne czasy

Autor: www.dlahandlu.pl 6 grudnia 2011 13:20

- Średni staż większości działających w Polsce franczyzodawców jest stosunkowo krótki. Cztery lata temu na rynku działało około 350 systemów, teraz jest ich 750. Liczba franczyzodawców w ostatnich latach wzrosła bardziej niż liczba marek obecnych na rynku. Większość z nich, bo aż 2/3, to marki polskie - powiedział Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie i członek zarządu PROFIT system sp. z o.o.

REKLAMA

- W ciągu ostatnich trzech lat przybyło ponad 100 nowych marek franczyzowych, wzrostu placówek handlowych działających na zasadzie franczyzy nie zahamował znacząco nawet kryzys w 2009 roku. Przeciwnie, w trudnych czasach franczyza jest alternatywą dla samodzielnego prowadzenia biznesu, zapewnia bowiem większe bezpieczeństwo jej uczestnikom. Nie oznacza to, że część marek nie zniknęła z rynku (w ostatnich latach z rynku odpłynęło 40 franczyzodawców), dotyczy to głównie małych sieci - mówił Michał Wiśniewski podczas konferencji "Franczyza krok po kroku - jak skutecznie rozkręcić biznes".

- Najwięcej jest franczyzowych sklepów spożywczych, ich liczba dynamicznie rośnie. Małe sklepy nie są w stanie konkurować z sieciowymi gigantami, dlatego właśnie we franczyzie szukują wsparcia. Jeśli chodzi o usługi najwięcej systemów franczyzowych funkcjonuje w gastronomii -  dodał Michał Wiśniewski.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA