Ekspert: Handel tradycyjny musi wprowadzić innowacyjne rozwiązania sprzedażowe

Autor: egospodarka.pl 28 września 2011 14:57

Zdaniem Andrzeja Gantnera z Polskiej Federacji Producentów Żywności na budowanie silnej pozycji sklepu duży wpływ może być wzbogacenie jego oferty o markowy asortyment, czy też specyficzne rodzaje żywności np. tradycyjną, lub regionalną. Walorem każdego małego sklepu jest indywidualna, profesjonalna obsługa klienta, której nie zapewni nam żaden sklep internetowy, czy wielkopowierzchniowy - czytamy w portalu eGospodarka.pl.

Jak podaje eGospodarka.pl, w Polsce 150 tys. małych sklepów, najwięcej w Europie. Tuż za nami plasują się Włochy, ze 134 000 sklepów. W większych od nas Niemczech liczba sklepów spożywczych nieznacznie przekracza 50 000, podobnie sytuacja wygląda w Hiszpanii. Dla porównania we Francji jest ich tylko 38 000.

Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że polski rynek powoli zaczyna upodobniać się do zachodnioeuropejskich standardów. Za przykład dla Polski podaje się Włochy, będące krajem o podobnej liczbie sklepów, nieco większej powierzchni oraz zbliżonym stopniu przywiązania konsumentów do mniejszych formatów. Udział handlu nowoczesnego we Włoszech wynosi obecnie nieco ponad 60 proc., w Polsce generuje 42 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej dla koszyka spożywczego. Dla porównania w krajach takich, jak Francja, Belgia czy Holandia, udział hiper- i supermarketów jest większy niż 90 proc. - czytamy w portalu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane