Ekspert: Kooperatywy spożywcze zyskują na popularności

www.portalspozywczy.pl 23 czerwca 2017 14:55

- Kooperatywy spożywcze to nie tylko zakupy. Obecnie w Polsce można porównać je do ruchu spółdzielczego „Społem”. Idee współdziałania w naszym kraju zyskują na popularności - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

Dzięki systemowi zapisów na zakupy kooperatyści bardziej planują kupno żywności - co się będzie jadło i kiedy, mniej kupują impulsowo.

- Wielu członków kooperatyw podkreśla, że bardzo ważną cechą jest wspólnotowość działań. Towarzyski charakter spółdzielni, poznawanie nowych ludzi, którzy mają takie same wartości stanowi istotną motywację do wstępowania do nich. Jednakże głównie chodzi tutaj o żywność. To wokół niej koncentruje się działalność stanowiąca główną motywację uczestnictwa. Wiele osób należących do kooperatyw jest przekonana, że otrzymują produkty lepsze od tych ze zwykłego sklepu. Podkreślają, że żywność jest lepsza, bardziej prawdziwa. Ich stosunek do jedzenia przypomina ten, który można obserwować od lat 80. na Zachodzie, a którego początek można łączyć z powstaniem ruchu slow food - dodaje ekspertka Feno.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane