Ekspert: Motywacja w handlu kluczem do sukcesu

Autor: dlahandlu.pl 10 grudnia 2014 10:04

Jak zmotywować handlowców do osiągania większych efektów sprzedaży? - Bez względu na towar, który sprzedają (odzież, produkty żywnościowe, sprzęt RTV/AGD) muszą czuć motywację do działania. Nie musi to być koniecznie motywacja finansowa. Należy pamiętać o innych możliwościach motywowania, takich jak np. prestiż, elastyczna forma zatrudnienia czy możliwości uczestnictwa w różnego rodzaju kursach czy spotkaniach, umożliwiających dalszy rozwój i większą efektywność - uważa Tomasz Michalik, inicjator i twórca systemu Motiveo.pl, służącego do tworzenia programów motywacyjnych, założyciel jednej z pierwszych polskich agencji interaktywnych INSIGNIA.

- Przedsiębiorca powinien znać potrzeby swoich pracowników i posiadać odpowiednią wiedzę na temat tego, co ich motywuje, a następnie wykorzystać odpowiednie środki, aby te potrzeby zaspokoić. Jeśli handlowiec będzie miał świadomość, że za sprzedaż, np. 50 produktów dostanie jasno określoną nagrodę, to zdecydowanie bardziej będzie mu zależało na przekonaniu klienta do zakupu danego produktu. Jest to szczególnie istotne w kontekście zbliżających się Świąt i wzrastającego popytu na towary. Przynosi to wymierne efekty sprzedażowe przedsiębiorcy. I obie strony są zadowolone - przekonuje ekspert.

Podjęcie decyzji o wdrożeniu w swojej firmie programu sprzedażowego, który ma motywować handlowców, musi być przemyślanym krokiem. - Realizacja celów biznesowych to priorytetowe zadanie każdej dużej, jak i małej firmy. Zwiększenie sprzedaży, ilości klientów lub wzrost wartości firmy to wyzwania, jakie stoją nie tylko przed właścicielami firmy, ale także przed jej pracownikami. Dlatego niezbędnym elementem w osiągnięciu sukcesu jest zadbanie o proces określania celów dla pracowników, a następnie rozliczania ich realizacji. Stworzenie takiego systemu motywacyjnego pozwoli mieć pewność, że zatrudnienie w firmie handlowcy pracują zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez firmową strategię i są lepiej zmotywowani do efektywnej pracy. Dzięki temu fundusze materialne oraz niematerialne włożone w wyszkolenie i rozwój zatrudnionych osób nie okażą się biznesowo nieuzasadnionym wydatkiem - dodaje Tomasz Michalik.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Companion 2016-04-19 15:31:07

    Motywowanie handlowców jest dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Jednak nie może opierać się tylko na premiach, czy innych dodatkach pieniężnych do wynagrodzenia. Handlowiec dopiero gdy poczuje, że jego praca jest ważna, on sam jest wychwalany za swoje osiągnięcia wówczas może mieć chęć do jeszcze większej pracy nad efektami sprzedaży. Mowa tu o pozapłacowych środkach zwiększenia motywacji handlowca.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane