REKLAMA
REKLAMA

Ekspert o trendach w sklepowym monitoringu

Autor: dlahandlu.pl/pr 16 grudnia 2014 11:12

Postępująca miniaturyzacja elektroniki znacząco wpłynęła na formę kamer monitoringu. Wiele z nich jest na tyle małych, by nie rzucać się w oczy, zaraz po przekroczeniu progu sklepu.

REKLAMA
- Sposobem na pogodzenie interesów sprzedawców i konsumentów, mogą być kamery kamuflowane w formie przedmiotów codziennego użytku lub niekojarzących się z rejestracją obrazu - mówi Krzysztof Rydlak, ekspert ds. produktów w firmie Spy Shop, sieci z akcesoriami i rejestratorami detektywistycznymi. - Zapewniają przy tym wszystkie funkcje nowoczesnego monitoringu, jak komunikacja bezprzewodowa, nagrywanie obrazu w wysokiej rozdzielczości, czy wykrywanie ruchu w pomieszczeniu.

 

Przykładami nowoczesnych rozwiązań mogą być rejestratory ukryte w przełączniku światła, czujniku dymu lub zegarku biurkowym. - Większość kamer kamuflowanych nie wymaga doprowadzania dodatkowych przewodów zasilających, a to jeszcze bardziej zmniejsza ich ingerencję w wygląd sklepowego wnętrza - dodaje Krzysztof Rydlak. - Urządzenia posiadają wbudowane akumulatory litowo-jonowe, pozwalające na długi czas pracy i aktywują się wyłącznie wtedy, gdy wykryją ruch w pomieszczeniu. To pozwala zaoszczędzić energię oraz pamięć urządzenia.

 

 

W Polsce nie istnieje jeden kompleksowy akt prawny, który regulowałby zasady stosowania monitoringu w sklepach - również tego kamuflowanego. Można jednak posiłkować się prawną definicją danych osobowych i spróbować odpowiedzieć na pytanie, czy monitoring handlowy narusza przepisy, które je chronią.

 

Gdy rejestracja sylwetki, ubioru, mimiki lub ścieżki poruszania się klienta, nie jest jednoznaczna z jego identyfikacją, to nie mamy do czynienia z danymi osobowymi. Istnieje jeszcze jedna przeszkoda prawna, jaką jest prawo do wizerunku, zakaz jego rozpowszechniania oraz ukrytego nagrywania. Zdaniem specjalistów, te kwestie nie są do końca jasne. Z jednej strony np. centrum handlowe jest miejscem publicznym, a informując klientów, że wchodzą w obszar monitorowany, nie można mówić o naruszeniu dóbr osobistych. Z drugiej, rejestracja np. prywatnej rozmowy może już naruszać prawo o ochronie wizerunku. Bardziej klarowne wydają się zakazy rozpowszechniania i ukrytego nagrywania. W pierwszym przypadku wystarczy nie publikować i rozpowszechniać nagrań. W drugim należy poinformować klientów, że wchodzą w obszar monitorowany i określić przybliżoną lokalizację urządzeń.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA