Ekspert o ulicach handlowych w Krakowie

Property News 7 maja 2014 10:22

Zarówno eksperci, jak i przedstawiciele władz Krakowa wskazują na niezwykle ciekawy, aczkolwiek obecnie niezagospodarowany, segment krakowskiego rynku - ulice handlowe.

- Kraków to, obok Warszawy, najbardziej perspektywiczne miejsce dla rozwoju handlu przy głównych ulicach. Niestety, w porównaniu do krajów zachodnioeuropejskich, Polska jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju ulic handlowych - zaznacza Edyta Potera, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych Jones Lang LaSalle.

Stolica Małopolski, szczególnie w obszarze historycznego centrum, jest bardzo istotną destynacją turystyczną. Zgodnie z danymi Małopolskiej Organizacji Turystycznej, w 2013 roku odwiedziło ją 9,25 mln gości (o 300 tys. więcej niż w 2012 roku). Wydali łącznie 4,8 mld zł. To łakomy kąsek, szczególnie dla znanych marek modowych.

Pomysł na tworzenie prawdziwych ulic handlowych, choć nie nowy, wciąż pozostaje jednak w sferze marzeń. Problemy tkwią głównie w braku lokali spełniających kryteria najemców, konieczności poprawy stanu technicznego budynku, braku wpływu na sąsiedztwo oraz niejasnym stanie prawnym nieruchomości. Konieczna jest także inicjatywa miasta.

- W perspektywie kilku lat stolica Małopolski ma szansę na znaczący rozwój ulic handlowych, jako że tak usytuowane lokale nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla centrów handlowych, a przez najemców są traktowane jako dodatkowy kanał sprzedaży i dystrybucji towarów - tłumaczy przedstawicielka JLL.

Zdanie eksperta potwierdzają przedstawiciele miasta, wskazując na perspektywiczne lokalizacje w pobliżu historycznego rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane