PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Programy lojalnościowe przyciągają klientów do marek własnych

Autor: www.dlahandlu.pl 5 września 2011 11:09

Ekspert: Programy lojalnościowe przyciągają klientów do marek własnych

- Zjawisko skracania się półek w marketach jest zjawiskiem nieodwracalnym. Historycznie marki własne, to produkty, które można scharakteryzować jako „dobry produkt - w rozsądnej cenie". Sens ich stworzenia to „przejęcie" rentowności , czyli substytucja z produktami liderów rynku. Rentowność dla sieci jest większa w przypadku sprzedaży produktów marki własnej. Drugim rodzajem są „tanie produkty", tanie brandy - mówi Olgierd Rodziewicz-Bielewicz, specjalista Catman Polska Sp. z o.o.

- Najtańsze produkty wybierają klienci, którzy chcą oszczędzać, albo pieniędzy nie wystarcza im na zakup produktów w średniej cenie rynkowej. Produkty konkurujące z produktami liderów kupują głównie dwie grupy. Po pierwsze klienci „zwerbowani" programami lojalnościowymi i akcjami promocyjnymi sieci. Po drugie klienci „racjonalni", którzy dostrzegają, że często producenci tańszych marek własnych są ci sami, co w przypadku znanych marek wiodących. Zakładają jedynie cenową różnicę między produktami.Dużo w zakresie promowania szczególnie produktów z drugiej grupy - tanich brandów, robią sieci dyskontowe. I to ich klienci głównie takie produkty kupują - mówi ekspert Catman Polska.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane