Ekspert: Stokrotka może zmienić rynek convenience, ale konkurencja nie śpi

Autor: dlahandlu.pl 1 września 2016 11:39

- Czy wejście nowego formatu Stokrotki w segment convenience zmieni rynek? Jeśli będzie to format rzeczywiście inny niż już istniejące, to może i tak. Trzeba jednak pamiętać, że wszyscy patrzą sobie na ręce i bardzo szybko zapełniają lukę oraz podchwytują rozwiązania stosowane przez konkurencję - uważa Konrad Gruda, ekspert rynku retail w Roland Berger.

- Jeśli chodzi o asortyment to trend jest taki, że konsumenci oczekują świeżych produktów, ale czy to wystarczy, aby sieć, zapewne na zasadach franczyzy, była dochodowa? 2 tys. SKUs wskazuje na dość szeroki asortyment, więc format Stokrotki nie będzie typowym warzywniakiem. Pamiętajmy też, że największy dochód sklepy convenience osiągają na wyrobach alkoholowych i tytoniowych. Sklep za rogiem jest sklepem za rogiem, gdzie raczej nie nabywa się produktów planowo. Bliskość sprzyja budowaniu lojalności, a często sam sprzedawca - jeśli jest duszą sklepu, zwiąże ze sobą klienta - mówi Konrad Gruda.

Zdaniem eksperta segment convenience będzie rosnąć dość istotnie, zapewne kosztem istniejących sklepów tradycyjnych. - Wciąż jest ich dużo, ale miasta zostały mocno spenetrowane przez już działające sieci convenience (dobre lokalizacje, chęć przejścia obecnych właścicieli do franczyzy), więc na pewno nie będzie łatwo. Wzrost segmentu będzie widoczny w mniejszych miastach i obszarach poza miejskich - dodaje ekspert firmy Roland Berger.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane