REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Właściciele sklepów muszą wykazać inicjatywę we wspieraniu sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 6 lipca 2011 07:43

Ekspert: Właściciele sklepów muszą wykazać inicjatywę we wspieraniu sprzedaży

- 20 proc. kupujących lubi wypróbowywać nowe produkty, a producenci zwykle dysponują dodatkowymi budżetami na ich wprowadzenie. Nie zawsze jednak wiadomo, w których kategoriach planować zwiększone aktywności np. w postaci degustacji, skoro przedstawiciele handlowi często informują o tym w ostatniej chwili. Najlepiej pytać o nowe produkty i w ten sposób planować działania wspierające sprzedaż - radzi Olgierd Rodziewicz-Bielewicz, ekspert firmy Catman Polska.

REKLAMA

- Doświadczeni sprzedawcy wiedzą, że sprzedaż sezonowa jest ważna, warto jednak przypomnieć kilka najważniejszych aspektów, związanych z jej planowaniem. Sezon letni to czas grillowania. Sprzedawca zamawia towar, buduje ciekawą ekspozycję i wszystko wskazuje na sukces, jednak zawodzi pogoda. Jest to czynnik z którym zmagaliśmy się w maju i czerwcu tego roku - mówi ekspert Catman Polska.

Innym ważnym aspektem, jest wielkość zamówień i wielkość ekspozycji. - W asortymencie szybkozbywalnym nie ma problemu zamówień, ale w artykułach przemysłowych (takich, jak gadżety na plażę) najczęściej zamawiamy albo za dużo, albo za mało. Wielkość ekspozycji jest znaczącym aspektem. Przykładowo latem rośnie sprzedaż napojów. Zwiększona ekspozycja korzystnie wpływa na obroty, ale skąd ją wziąć w sklepie, który ma 200 mkw.?- zastanawia się Olgierd Rodziewicz-Bielewicz.

- Należy wybrać kategorie w których występuje sprzedaż sezonowa, stworzyć asortyment stały w danej kategorii i asortyment sezonowy, wraz z kalendarzem wprowadzania i wycofywania towarów - dodaje nasz rozmówca.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA