Ekspert: Z przejęciem Inmedio Eurocash nabył know-how w obszarze convenenice

Autor: www.dlahandlu.pl 12 czerwca 2014 09:26

- Kierunkowo decyzję Eurocash oceniam pozytywnie w kontekście konsolidacji rynku oraz wzięcia ekspozycji na nowy format sklepu - convenience. Traktowałabym tą transakcję jako nabycie potrzebnego know-how w obszarze convenience, które posiada HDS. Ryzyko wewnętrznej konkurencji wydaje się, że nie powinno wystąpić, z uwagi na odmienny format sklepu i inne lokalizacje - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk w Banku Espirito Santo.

- Sklepy Inmedio działają w większości w centrach handlowych. Jednocześnie trzeba jednak zaznaczyć, że przy obecnej skali działania Eurocash, przejęcie będzie mieć ograniczony wpływ na wyniki grupy. Wynik na poziomie EBITDA Inmedio za 2013 rok to zaledwie 3.5 proc. naszej prognozy EBITDA dla Eurocash na ten rok, a dodatkowo trzeba pamiętać że Eurocash nabywa tylko 51 proc. udziałów w Inmedio - dodaje ekspert Espirito Santo.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane