Energetyki to niedoszacowana kategoria przez właścicieli punktów detalicznych

www.portalspozywczy.pl 15 maja 2015 11:22

Wartość rynku napojów energetycznych w Polsce szacuje się na ok 800 mln zł rocznie, co przekłada się na 116 mln sprzedanych litrów. Rynek rośnie 8 proc. w ujęciu ilościowym i 10 proc. w ujęciu wartościowym, jest to bardzo perspektywiczna kategoria.

- Cały czas jest to niedoszacowana kategoria przez właścicieli punktów detalicznych. Przestrzeń jaka dedykowana jest napojom energetycznym często jest mniejsza bądź równa przestrzeni dedykowanej napojom izotonicznym, podczas gdy napoje energetyczne generują 3-5 razy większą sprzedaż niż izotoniki - wynika z danych firmy Red Bull Polska.

W kategorii napojów energetycznych występuje duża konkurencja – pierwsze cztery marki oraz marki własne generują 78 proc. wartości kategorii napoje energetyczne. Marki własne stanowią 45 proc. sprzedaży w ujęciu wolumenowym oraz 24 proc. w ujęciu wartościowym (w ciągu ostatnich 12 miesięcy widoczny jest delikatny trend spadający).

*źródło danych - Red Bull za Nielsen

  • D 2015-05-15 12:13:04

    Każdy słupek można zinterpretować po swojemu. Producent, który nie jest już liderem rynkowym i w dodatku nie ma w ofercie izotoników raczej nie jest obiektywnym źródłem informacji.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane