PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Eurocash stawia na convenience - Inmedio i 1minute w portfelu Grupy

Autor: www.dlahandlu.pl 11 czerwca 2014 09:06

Eurocash stawia na convenience - Inmedio i 1minute w portfelu Grupy

19 czerwca Eurocash zawarł z Lagardere Services oraz z HDS Polska przedwstępną umowę sprzedaży 51proc. udziałów w spółce, która będzie prowadzić ogólnokrajową sieć sklepów detalicznych pod marką „Inmedio".

REKLAMA

Po przeprowadzeniu transakcji Eurocash będzie sprawował kontrolę nad spółką prowadzącą sieć ponad 410 sklepów detalicznych Inmedio. Zawarcie umowy przyrzeczonej jest uzależnione od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W tym samym dniu spółka zależna od Eurocash - Eurocash Convenience zawarła z HDS Polska oraz spółką Relay Duo umowę franczyzową na podstawie której ECC będzie miał prawo do wykorzystywania znaku towarowego „1minute" do rozwoju na terenie Polski sieci sklepów detalicznych pod marką „1minute" zgodnej z koncepcją sklepu opracowaną przez HDS i wykorzystywaną w blisko 70 sklepach pod tym szyldem.

HDS Polska wchodzi w skład międzynarodowej grupy Lagardere Services. W Polsce zarządza obecnie blisko 740 lokalizacjami prowadzącymi sprzedaż detaliczną.
Nabycie kontroli nad spółką prowadzącą sieć sklepów pod marką „Inmedio" oraz zawarcie umowy franczyzowej na rozwój sieci 1minute stanowi kolejny element polityki akwizycyjnej Grupy Eurocash oraz umożliwi rozwój Grupy w segmencie convenience w oparciu o model franczyzowy, co powinno przyczynić się do wzrostu konkurencyjności Grupy.

Przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio w 2013 r. wyniosły ok 507 mln zł, a zysk EBITDA w tym okresie wyniósł ok. 15,6 mln zł (dane niezaudytowane).

- Równie istotna z punktu widzenia możliwości rozwoju Grupy Eurocash jest umowa franczyzowa na rozwój placówek 1minute. Umożliwi ona nam dostęp do rozpoznawalnej marki oraz do wypracowanych, wdrożonych i sprawdzonych rozwiązań systemowych i produktowych, które powinny przyczynić się do przyspieszenia rozwoju sklepów typu convenience przez Grupę Eurocash. Format convenience - zawsze to czego potrzebuję, blisko, szybko i wygodnie - to skuteczny sposób budowania przewagi konkurencyjnej wobec dyskontów i hipermarketów. Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS - dodał Jacek Owczarek. 

  • nn 2014-06-19 11:33:42

    super ruch EC - jeszcze chwila a osiągnie to co chciał

  • czytelnik 2014-06-12 11:25:27

    Autor artykułu wędruje w czasie? "19 czerwca Eurocash zawarł.."?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA