REKLAMA
REKLAMA

Eurokiosk rozwija koncepty Euro-Salon Prasowy, Euro-Cafe i Eurosnack

www.portalspozywczy.pl 20 grudnia 2012 10:54

Eurokiosk rozwija koncepty Euro-Salon Prasowy, Euro-Cafe i Eurosnack

Eurokiosk Sp. z o.o. zarządza obecnie niemal 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie Zachodniej Polski. W większości są one oznaczone marką Euro - Salon Prasowy. Ponadto spółka zarządza dwiema kawiarniami Euro-Cafe (w Otwocku, w Pasażu Rondo w Poznaniu) oraz dwoma punktami Eurosnack. Wkrótce planowane są otwarcia punktów gastronomicznych w kolejnych lokalizacjach, w tym w Poznaniu - podaje spółka.

REKLAMA
W ciągu ostatniego roku otwartych zostało 20 nowych punktów sprzedaży oznaczonych marką Euro-Salon Prasowy.

Większość z lokali spółki funkcjonuje na zasadzie franczyzy. Jedynie kawiarnia w Pasażu Rondo w Poznaniu to "lokal własny", służący jako wzorzec realizacyjny dla nowych lokalizacji. Eurokiosk zakłada rozwój przez franczyzę. Otwarcie salonu prasowego to koszt 30-50 tys. zł brutto. Kawiarnia Euro-Cafe to koszt 150-300 tys. zł, a punkt Eurosnack - 25-50 tys. zł.

- W zależności od wybranej opcji profilu franczyzy, przedsiębiorca powinien spełnić określone kryteria, by móc rozpocząć działalność franczyzową. Warto, by wybrany profil działalności był dopasowany do możliwości finansowych i organizacyjnych przedsiębiorcy, jego zainteresowań, jak i potrzeb wymagającego rynku - podaje spółka.

Jedną z najważniejszych kwestii do rozważenia jest lokalizacja punktu franczyzowego. Uważna analiza sytuacji i otoczenia pozwala dokonać optymalnego wyboru. Nie zawsze interesujący przedsiębiorcę profil działalności sprawdzi się bowiem w danym miejscu. W kioskach i salonach prasowych oferowane są najczęściej zestandaryzowane towary impulsowe, a więc kluczowa jest tutaj lokalizacja punktu sprzedaży w miejscu o dużym przepływie potencjalnych klientów. Stąd najlepszymi miejscami są: skrzyżowania ulic, przystanki przesiadkowe komunikacji miejskiej, okolice urzędów, szkół, szpitali, deptaków oraz galerie marketów i centra handlowe.

Inaczej będzie w przypadku kawiarni. Tu powodzenie przedsięwzięcia uwarunkowane jest większą liczbą czynników. - Kluczowe znaczenie ma oczywiście liczba odwiedzających, stąd dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych franczyzobiorców systemu Eurocafe cieszą się centra handlowe - mówi Piotr Szpiganowicz dyrektor marketingu Eurokiosk Sp. z o.o. - Należy jednak pamiętać, że również tutaj można zidentyfikować lokalizacje mniej i bardziej ryzykowne. Do najlepszych należą te usytuowane przy głównych wejściach i na parterze. Są one jednocześnie najdroższe pod względem wysokości stawki czynszu - dodaje Szpiganowicz. Należy również pamiętać o tym, że wybierając kawiarnię klienci, a zwłaszcza klientki, zwracają uwagę na wystrój lokalu, ofertę wyrobów cukierniczych, a przede wszystkim na jakość i cenę kawy. Te czynniki mogą stać się podstawą sukcesu w mniejszych miejscowościach, gdzie możliwe jest dotarcie do lokalnej społeczności i wykreowanie kawiarni na modne miejsce spotkań i uroczystości, np. imieninowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA