PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Firmy handlowe korzystają z outsourcingu usług personalnych

www.portalspozywczy.pl 18 września 2014 12:14

Co trzecia firma działająca w Polsce w obszarze handlu zamierza skorzystać z usług agencji doradztwa personalnego przy zatrudnianiu nowych pracowników - wynika z badania Millward Brown na zlecenie spółki Work Service.

Brak perspektywy awansu, chęć samorealizacji oraz słabe warunki finansowe - takie powody zmiany pracy najczęściej wskazali przebadani przez Millward Brown Polacy. Z badania wynika także, że najczęściej kandydaci zamierzają szukać nowego miejsca zatrudnienia przez znajomych (73 proc.), przeglądając ogłoszenia (62 proc.) oraz samodzielnie wysyłając aplikacje do firm (60 proc.). Z kolei aż 64 proc. zapytanych pracodawców planuje prowadzić rekrutacje przez własny dział HR, 43 proc. przez Urzędy Pracy, a co piąta firma zamierza skorzystać z usług agencji doradztwa personalnego.

- Sytuacja na rynku pracy poprawia się od początku roku - zgodnie z ostatnimi danymi GUS, w sierpniu br. przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło o 3,5 proc. r/r, zaś zatrudnienie w przedsiębiorstwach zwiększyło się o 0,7 proc. r/r. W związku z optymistycznymi danymi napływającymi z rynku, Polacy czują się coraz bardziej pewni o swoje zatrudnienie i coraz więcej oczekują - mówi Tomasz Hanczarek, prezes zarządu Work Service S.A.

Nie chodzi tutaj tylko o wysokość wynagrodzenia, którą jako przyczynę zmiany obecnego miejsca zatrudnienia zapytani przez nas Polacy wskazali dopiero na trzecim miejscu (49 proc. odpowiedzi). Z roku na rok coraz ważniejsze są powiązane ze sobą kwestie takie jak perspektywa awansu oraz samorealizacja, na które wskazało odpowiednio 59 proc. i 52 proc. ankietowanych. Obecnie pracownicy są coraz ambitniejsi i dbają o swój rozwój, ale też coraz bardziej świadomi i nie chcą poświęcać się pracy, która nie jest jednocześnie ich pasją - dodaje Hanczarek.

Firmy, które planują w najbliższym czasie rekrutacje pracowników, najczęściej będą je prowadzić poprzez własny dział HR - taki sposób deklaruje blisko dwie trzecie pracodawców. Popularnym narzędziem poszukiwania pracowników są także Urzędy Pracy oraz internetowe serwisy z ogłoszeniami o pracę - korzystać z nich ma zamiar odpowiednio 43 proc. i 39 proc. pracodawców. Co piąta firma zamierza skorzystać z usług firm specjalizujących się w outsourcingu usług personalnych, w przypadku firm handlowych - co trzecia. W związku z rosnącą liczbą zamówień i zwiększoną produkcją, rosną także potrzeby kadrowe firm. W takich sytuacjach proces poszukiwania pracownika i zatrudnienia go, coraz więcej przedsiębiorstw oddaje w ręce wyspecjalizowanych agencji doradztwa personalnego, które posiadają wymagane "know how" i w związku z tym bardzo szybko reagują - mówi Tomasz Hanczarek.

Przedstawione dane zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Servie przez Instytut Millward Brown. Badanie zrealizowano na 522 osób pracujących, dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby 1004 dorosłych Polaków. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby to plus/minus 4,4 proc. Badanie przeprowadzono metodą CATI w czerwcu 2014 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11474

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane