Firmy muszą zaktualizować cenniki, ulotki, strony internetowe

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2010 13:11

Przedsiębiorców czeka aktualizacja cen w związku ze zmianą stawek VAT. Obejmie ona zarówno umowy z dostawcami i klientami, strony internetowe firm, sklepy internetowe, wszystkie katalogi towarów: cyfrowe i drukowane.

Koszty takiej operacji mogą być spore, choć zależy od wielkości firmy i skali jej działalności. Jednak nawet w małych przedsiębiorstwach mogą być odczuwalne. Przykładowo, jak podają restauratorzy, koszt wymiany kart menu to około 500 złotych na lokal, ulotek od 700 do 1200 złotych, zależnie od nakładu.

W sprzedaży detalicznej ceny kształtowane są tak, by klienci postrzegali je jako niższe. Stąd powszechnie stosowana taktyka 'urwania grosza', czyli np. cena za towar wynosząca 3,99 zł, zamiast 4 zł. Budując cenniki sprzedaży po zmianie stawek VAT trzeba będzie tę strategię uwzględnić. Zatem proste przeliczenie ceny bazujące na cenie netto + należnym podatku VAT, zostanie skorygowane w dół.

Według Bogdana Zatorskiego (Sage), samą aktualizację cenników w systemach IT należy wprowadzić w takim momencie, aby można ich było użyć od pierwszej sprzedaży w 2011 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane