Francois Vincent: Nie sądzę, by dyskonty były przyszłością handlu w Polsce

www.portalspozywczy.pl 30 listopada 2012 12:04

Sklepy franczyzowe Carrefour z powodzeniem mogą konkurować z sieciami dyskontowymi - ocenia Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska. Spółka wprowadza do sieci Carrefour Express marki własne, ale stawia także na produkty regionalne - Ne jestem przekonany, że dyskonty to przyszłość handlu w Polsce. Myślę nawet, że będzie odwrotnie - mówi Francois Vincent.

- Dlaczego w Polsce jest jeszcze tak dużo sklepów osiedlowych? Polacy robią zakupy często, świeże artykuły kupują w lokalnych, sprawdzonych sklepach, liczy się także atmosfera, jaka w nich panuje. Polski klient lubi mieć wybór - tłumaczy Francois Vincent w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, sklepy franczyzowe Carrefour Express, których sieć liczy obecnie około 270 placówek, mogą z powodzeniem konkurować ze sklepami dyskontowymi.

W zależności od sklepu, marki własne reprezentują około 15 proc. asortymentu w Carrefour Express. Jak tłumaczy Francois Vincent, to klient będzie decydował o tym, czy ten udział będzie się zmieniać.

- Na pewno musimy zapewnić dostęp marki własnej do wszystkich artykułów pierwszej potrzeby. W tym zakresie jest najwięcej oczekiwań klientów i to daje nam oręż do walki o klienta ze sklepami typu dyskont - mówi Francois Vincent.

Sieć stawia także na produkty markowe najsilniejszych graczy na rynku polskim oraz na produkty regionalne.

- Przedsiębiorca ma możliwość zamawiania produktów lokalnych. Polecamy, aby świeże artykuły partner kupował lokalnie - chleb, owoce i warzywa, mięso i wędliny. Jest dużo wielu sprawdzonych lokalnych producentów, którzy cieszą się zaufaniem w regionie. W naszej sieci franczyzowej jest miejsce, by sprzedawać takie produkty - podkreśla dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Zwraca przy tym uwagę, że sklep to określona powierzchnia i ograniczone miejsce na półce.

- Na tej powierzchni można proponować klientom określony towar, a funkcją sklepu jest dać klientom optymalny asortyment, aby go dobrze wybrać, trzeba mieć narzędzia - statystyki, jak rotują dane produkty. Nie jest rolą Carrefour definiowanie, ile powinno być produktów lokalnych, o tym zdecyduje klient. Jednak nie widzę powodu, dla których lokalne marki miałyby być mniej reprezentowane niż ogólnonarodowe - ocenia Francois Vincent.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane