PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Franczyza najmocniej rozwija się w handlu, liderem jest Eurocash

Autor: pr, dlahandlu.pl 2 kwietnia 2015 09:23

Franczyza najmocniej rozwija się w handlu, liderem jest Eurocash fot. Profit System

Pod koniec 2015 r. na zasadzie franczyzy może działać już 67 tys. sklepów i punktów usługowych - wynika z danych Profit System.

W 2014 roku na polskim rynku zadebiutował tysięczny koncept franczyzowy. Rynek dojrzał - rośnie nieco wolniej, ale jest znacznie bezpieczniejszy – twierdzą autorzy Raportu - eksperci firmy Profit system oraz portalu Franchising.pl

W 2014 roku rozwój przez franczyzę rozpoczęły kolejne 143 firmy, a 63 poniosły porażkę. Przybyło zatem 80 franczyzodawców, o 28 więcej niż w 2013 roku.

- Franczyza jest efektywnym narzędziem służącym ekspansji biznesu. Dobrze skonstruowana umożliwia szybki rozwój, czego najlepszym przykładem jest Grupa Eurocash skupiająca około 12,5 tys. sklepów pod kilkoma markami – wyjaśnia Anna Smolińska, redaktor naczelna portalu Franchising.pl. 

Zdaniem ekspertów polski rynek franczyzy okrzepł, oczyścił się z nieudolnych franczyzodawców i oferuje coraz większą gamę sprawdzonych konceptów biznesowych. Wśród 1058 systemów franczyzowych rośnie liczba graczy, którzy mogą pochwalić się bogatym doświadczeniem w udzielaniu licencji na biznes – twierdzą eksperci.

W 2014 roku przybyło 3 tys. sklepów i punktów usługowych, podczas gdy rok wcześniej prawie 5,5 tys. Łącznie na koniec 2014 roku na polskim rynku działało 63,5 tys. placówek franczyzowych. Według ekspertów Profit system w 2015 roku ich liczba może wzrosnąć nawet nawet 67 tys.        Najliczniejsza – po raz kolejny – okazała się sieć abc, do której należy już 7000 sklepów spożywczych. Firmy handlowe należą do najliczniejszych, ponieważ wielu niezależnych właścicieli sklepów wybiera franczyzę, by móc skutecznie konkurować z dyskontami. Wielu nowych franczyzobiorców pozyskała także Grupa Muszkieterów, stowarzyszenie przedsiębiorców zarządzających supermarketami Intermarché (218 sklepów) i Bricomarché (108 sklepów).

 Do liderów w swoich branżach należą apteki Dbam o Zdrowie (350 aptek), Dobre Dla Domu (ok. 51 salonów). Gastronomia okazała się najliczniej reprezentowaną spośród branż usługowych. Na tym rynku wyróżniły się McDonald’s (ponad 225), Telepizza (85) oraz Biesiadowo (90). Wśród nowych firm franczyzowych pojawiły się m.in. Dotacje Export Group, pozyskująca unijne dotacje dla sektora MSP, Duka, Sokółka Okna i drzwi. Poszukiwanie franczyzobiorców rozpoczęły też odzieżowe marki Pawo i Mon Amie.  

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane