Gazetki promocyjne sieci eksponują ofertę produktów świeżych

Autor: www.dlahandlu.pl 23 sierpnia 2011 13:18

Gazetki promocyjne sieci eksponują ofertę produktów świeżych

FMCG stanowi prawie 50 proc. oferty promocyjnej w gazetkach. Sieci handlowe próbują przyciągnąć klientów, promując w swoich gazetkach mięsa, wędliny, owoce i warzywa w przystępnych cenach - wynika z analizy firmy ABR SESTA, która monitoruje gazetki promocyjne ponad 140 sieci handlowych w Polsce.

Sieciami najbardziej skoncentrowanymi na produkty świeże są supermarkety i hipermarkety. W 2010 roku w supermarketach poświęcono 18 proc. powierzchni w gazetkach na produkty świeże, od początku 2011 roku już 20 proc. Do najpopularniejszych produktów z tej kategorii należą wędliny, owoce i warzywa oraz mięso, w hipermarketach na pierwszym miejscu są owoce i warzywa. Wśród sieci z kanału hipermarketów królują Carrefour i Kaufland, na trzecim miejscu jest Tesco.

ABR Sesta wytypowała 20 produktów, które najczęściej pojawiają się na pierwszej stronie w gazetkach handlowych. Zdecydowana większość to produkty świeże, dopiero na 13 miejscu pojawiła się Coca-Cola 2x2L. Wśród liderów znajdują się schab wieprzowy bez kości 1kg, karkówka wieprzowa bez kości 1kg, łopatka, ćwiartka z kurczaka czyli po prostu świeże mięso. Wśród warzyw dominują pomidory 1kg, z owoców arbuz, banany, winogrona, brzoskwinie i jabłka. Na dalszych miejscach znalazło się piwo i słodycze - produkty spoza grupy świeże, należące do FMCG. Jedynym produktem niespożywczym są pieluszki Pampers. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane