Grupa Ambra liczy na efekty synergii spółek Winezja i Centrum Wina

Autor: www.dlahandlu.pl 11 maja 2015 10:08

Przychody ze sprzedaży Grupy AMBRA za trzy kwartały 2014/2015 (1.07.2014 r. - 31.3. 2015 r.) wyniosły 316 558 tys. zł (312 644 tys. zł rok wcześniej). Zysk ze sprzedaży wyniósł 109 931 tys. zł (107 517 tys. zł), a zysk netto okresu to 27 586 tys. zł (24 161 tys. zł).

W samym trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła o 2,6 proc. Na rynku polskim przychody  utrzymały się na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku. Podobnie jak w poprzednich kwartałach bardzo dynamicznie rosła sprzedaż CYDRU LUBELSKIEGO, a takż
e sprzedaż brandy PLISKA i wódek BACZEWSKI. Jednocześnie spadła sprzedaż w pozostałych kategoriach na rynku polskim. Na rynku rumuńskim osiągnięty został podobnie jak w poprzednich kwartałach dynamiczny wzrost przychodów, spadała natomiast sprzedaż na rynkach Czech i Słowacji.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 17,7 mln zł w trzecim kwartale roku obrotowego 2
014/2015 i był niższy o 2,5 mln zł niż przed rokiem. Rentowność zysku brutto ze sprzedaży była wyraźnie niższa niż rok wcześniej, na co wpływ miał szereg czynników sezonowych i jednorazowych. Negatywny wpływ zmiany stanu zapasów na skutek późniejszego rozpoczęcia produkcji cydru na sezon letni obciążył wynik finansowy kwotą 1,4mln zł. Wcześniej niż w roku ubiegłym poniesione zostały wydatki na wsparcie marketingowe CYDRU LUBELSKIEGO, co również obciążyło dodatkowo wynik kwartału kwotą 1,5 mln zł.

Strata operacyjna Grupy AMBRA wyniosła w trzecim kwartale roku obrotowego 7,8 mln zł i zwiększyła
się o 5,0 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Kwartalna strata netto Grupy AMBRA wyniosła 6,4 mln zł, co było wynikiem gorszym o 3,0 mln zł niż rok wcześniej. 

W ocenie Zarządu Grupy AMBRA pogorszenie wyniku finansowego w trzecim kwartale roku
obrotowego 2014/2015 było jednorazowe. W kolejnym kwartale oraz w następnym roku obrotowym
Grupa AMBRA pracować będzie nad poprawą wyników finansowych, do czego przyczynią się
zahamowanie wzrostu kosztów działalności, osiągnięcie progu rentowności projektu CYDR LUBELSKI, a także zwiększenie efektywności sprzedażowej w kluczowych kanałach dystrybucji. W zakończonym 31 marca 2015 r. kwartale Grupa AMBRA zwiększyła do 80% swój udział w spółce Winezja.pl Sp. z o.o. Inwestycja ta umożliwi Grupie szybszy wzrost w bezpośredniej sprzedaży wina m.in. dzięki efektom synergii z siecią specjalistycznych sklepów winiarskich CENTRUM WINA. Obecnie prowadzone są prace nad wdrożeniem jednolitej strategii marketingowej w tym kanale sprzedaży. Pierwsze efekty tych działań oczekiwane są w kolejnym roku obrotowym Grupy AMBRA.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Anka 2015-05-11 20:54:08

    Odkąd spróbowałam cydru chętnie go piję w różnych formach ale najbardziej lubię latem. Ostatnio podałam go do grilla zamiast piwa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane