Grupa Ambra rozwija sieć Centrum Wina

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2016 11:09

Centrum Wina na początku marca br. otworzyło swój 23. sklep specjalistyczny. Jeszcze w tym roku największa w Polsce sieć planuje poszerzyć się o drugą lokalizację w Katowicach. To odpowiedź AMBRA S.A. na rosnącą sprzedaż win spokojnych i potrzeby konsumentów, którzy w badaniach rynkowych deklarują, że nie kupują win w sklepach specjalistycznych, bo nie ma ich w okolicy.

4 marca CENTRUM WINA otworzyło sklep w największym bydgoskim Centrum Handlowym Zielone Arkady. Na 60 mkw. proponuje ponad 500 win z całego świata.

20 z 23 sklepów CENTRUM WINA zlokalizowanych jest w galeriach handlowych. Najwięcej punktów, bo aż sześć mieści się w Warszawie. Łącznie sieć obecna jest w 12 miastach Polski.
Optymalne wykorzystanie potencjału rozwoju rynku wina w Polsce i rozwój sieci winiarskich sklepów specjalistycznych są elementami strategii rozwoju AMBRA S.A.

Zgodnie z raportem Grupy AMBRA za I półrocze roku obrotowego 2015/2016, sieć sklepów CENTRUM WINA osiągnęła dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Rośnie też cały rynek fine wines (wina powyżej 20 zł), który w 2015 roku zanotował wzrost ilościowy o 22% i wartościowy o 19% (dane za Nielsen). 

W porównaniu do innych krajów europejskich spożycie wina w Polsce wciąż jest małe: 3,2 l/per capita, podczas gdy np. w Danii 14.05 l/per capita, Wielkiej Brytanii 21.99 l/per capita, Hiszpanii 21.26 l/per capita.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11272

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane