REKLAMA
REKLAMA

Grupa Ambra zwiększyła przychody ze sprzedaży o ponad 21 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 11 maja 2012 10:40

W III kwartale roku obrotowego 2011/2012 Grupa Ambra zwiększyła o 21,6 proc. przychody ze sprzedaży. Nadal głównym źródłem wzrostu był rynek polski, gdzie wzrost sprzedaży przyspieszył do 16,5 proc. i ponownie zdecydowanie przewyższył stopę wzrostu rynku, którego wzrost również przyspieszył i za okres od lutego do marca 2012 r. wyniósł 10,2 proc.

REKLAMA
Głównym motorem wzrostu przychodów w Polsce były marki Cin/Cin i El Sol, które otrzymały znaczące wsparcie trade marketingowe oraz aktywności sponsoringowe w mediach w poprzednim kwartale. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe osiągnęła też marka win stołowych Fresco oraz brandy Pliska.

Jak podała spółka, zysk brutto ze sprzedaży w trzecim kwartale roku obrotowego 2011/2012 wyniósł 21,7 mln zł i wzrósł o 3,7 mln zł, czyli o 20,9 proc. - proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży. Wprowadzone podwyżki cen pozwoliły na powrót do poziomu rentowności zysku brutto ze sprzedaży osiągniętego w trzecim kwartale ubiegłego roku obrotowego, a średnia cena wzrosła w kwartale o 1,7 proc. Rentowność zysku brutto ze sprzedaży osiągnęła poziom 24 proc.

- Wysoka sezonowość rynku wina powoduje, że mimo silnego wzrostu sprzedaży trzeci kwartał roku obrotowego w dalszym ciągu jest kwartałem o najniższym poziomie przychodów i ujemnym wyniku operacyjnym. Dzięki wzrostowi sprzedaży strata operacyjna spadła o 22,4 proc. do 3,2 mln zł. (...) Coraz silniejsze globalne wzrosty cen wina, opakowań szklanych, cukru powodują w całej branży konieczność znaczących podwyżek cen sprzedaży w skali kilkunastoprocentowej - podała spółka w raporcie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA