Grupa Eurocash sfinalizowała połączenie KDWT z firmą Kolportera Service FMCG

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2014 14:14

Grupa Eurocash sfinalizowała połączenie KDWT z firmą Kolportera Service FMCG

Eurocash, KDWT i Kolporter sfinalizowali umowę inwestycyjną z grudnia ubiegłego roku. Kolporter został mniejszościowym udziałowcem KDWT, dotychczas w 100% kontrolowanym przez Eurocash. Kolporter objął 25% + 1 udział w KDWT w zamian za aport w postaci wszystkich udziałów w nowo utworzonej firmie Service FMCG, do której Kolporter wniósł działalność w zakresie dystrybucji wyrobów tytoniowych oraz artykułów spożywczych, napojów oraz pozostałych artykułów szybkozbywalnych. Z zakresu transakcji zostały przez strony wyłączone określone hurtownie i inne składniki majątkowe i niemajątkowe, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK.

- W wyniku finalizacji umowy z Kolporterem umacniamy pozycję KDWT jako lidera na krajowym rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych i impulsowych. W 2015 r. przychody połączonego podmiotu powinny znacznie przekroczyć 5 mld zł. Dzięki większej skali działalności będziemy mogli zapewnić jeszcze bardziej efektywną i kompleksową obsługę, na czym skorzystają zarówno klienci Grupy Eurocash, jak i dotychczasowi klienci Kolportera - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

- W związku z tym, że sama transakcja polegała na wymianie udziałów, a więc miała charakter bezgotówkowy, nie spowodowała ona wzrostu zadłużenia Grupy Eurocash. Umowa wiąże się natomiast z przejęciem finansowania kapitału obrotowego Service FMCG, na co także mamy już zabezpieczone środki w postaci kredytu odnawialnego udzielonego KDWT w sierpniu br. - dodał Jacek Owczarek.

KDWT to lider w aktywnej dystrybucji artykułów tytoniowych na polskim rynku. Oferowany przez KDWT asortyment obejmuje m.in. papierosy i inne wyroby tytoniowe, kawy, herbaty, słodycze, baterie, karty telefoniczne oraz leki dostępne bez recepty. Na koniec III kwartału 2014 r. KDWT posiadało 161 filii oraz 2 centra dystrybucyjne. W 2013 r. wartość zrealizowanej przez KDWT sprzedaży do klientów zewnętrznych wyniosła niemal 3 mld zł. W okresie pierwszych trzech kwartałów 2014 r. przychody Grupy Eurocash w segmencie dystrybucji papierosów i wyrobów tytoniowych sięgnęły prawie 2,4 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 7% rok do roku.

Działalność wniesiona przez Kolportera do Service FMCG obejmuje kompleksową obsługę indywidualnych punktów sprzedaży i sieci handlowych na terenie całego kraju. W ofercie firmy znajdują się m.in. wyroby tytoniowe, karty telefoniczne, bilety, impulsowe artykuły spożywcze, baterie i leki OTC, a także produkty oferowane pod markami własnymi (słodycze, napoje energetyczne i izotoniczne oraz produkty spożywcze). Przychody ze sprzedaży Service FMCG wyniosły w 2013 r. ok. 2 mld zł, z zastrzeżeniem, że zakres sfinalizowanej transakcji nie obejmuje części hurtowni.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest ponad 12 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Kolporter jest właścicielem ponad 950 saloników prasowych, w tym ponad 140 salonów Top-Press.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Anty 2015-02-15 20:04:46

    Grupa Eurocash największa tak ale W polsce, nie Polska firma. Niestety Polskie sieci, hurtownie sprzedają się bo chodzi o pieniądze a ktoś inny robi monopol w naszym kraju... Jeszcze trochę i będziemy mieć w Polsce Eurocash i Jeronimo (Biedronki) i wszyscy bedziemy uzaleznieni od nich, przedsiebiorcy i konsumenci

  • Pracownik 2015-01-19 16:04:49

    Czy to jest normalne,że daje się zgodę na tworzenie się monopolu na rynku FMCG?No to jest jakaś paranoja!Jestem pracownikiem jednej z tych firm i wszyscy siedzimy jak na bombie,bo nikt nie wie co będzie dalej.Moje "gratulacje" dla UOKiK.Cytując klasyka "Polska to jest dziki kraj"

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8031

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane