Hurtownicy po decyzji BAT nadal mają swoje miejsce na rynku

www.portalspozywczy.pl 8 października 2013 11:21

Hurtownicy będą musieli przyzwyczaić się i dostosować do nowej sytuacji po decyzji British American Tobacco Polska o wprowadzeniu nowego modelu sprzedaży, jednak w tej nowej sytuacji rynkowej hurtownicy nadal mają swoje miejsce na rynku - ocenia Grupa Kolporter.

- Na konsekwencje decyzji BAT musimy jeszcze zaczekać. Z pewnością jest to nowa sytuacja dla hurtowników, do której po prostu będą musieli się dostosować - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Maciągowski, rzecznik Grupy Kolporter.

- Rynek zweryfikuje tę koncepcję zarówno po stronie BAT, jak i dotychczasowych odbiorów tej firmy - dodaje.

Maciągowski zaznacza też, że właściciele punktów sprzedaży papierosów będzie zależeć na komplemantarności dostaw, a hurtownicy w nowej sytuacji nadal mają swoje miejsce na rynku.

- Pamiętać musimy również o właścicielach punktów sprzedaży papierosów, im z pewnością zależeć będzie na komplementarności dostaw i posiadaniu w ofercie wszystkich najlepiej sprzedających się wyrobów tytoniowych. To pokazuje, że hurtownicy w tej nowej sytuacji rynkowej nadal mają swoje miejsce. Dotyczy to również Kolportera - mówi rzecznik Kolportera.

We wrześniu British American Tobacco Polska poinformował, że wprowadza nowy model sprzedaży i dystrybucji.

BAT, która ma w Polsce ok. 28 proc. udziałów w rynku, jako pierwsza firma tytoniowa w Polsce wdraża model dystrybucji bezpośredniej do punktów sprzedaży detalicznej.

Detaliści nadal mogą zaopatrywać się w hurtowniach. Jednak, jak zapowiada szef BAT Polska, po kilku miesiącach od wdrożenia, koncern planuje mieć ok. 50 proc. sprzedaży w nowym modelu dystrybucyjnym.

W Polsce sprzedaż wyrobów tytoniowych prowadzona jest w ok. 120 tys. punktów handlowych.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane