Jednorodne oświetlenie powiększa atrakcyjność wizualną sklepu

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2010 09:20

W sklepie światło ma jedno zadanie - pokazać towar. Fachowcy radzą by nie oświetlać wnętrza, tylko produkty. - Chłodne, niebieskawe oświetlenie dobrze wygląda na stoiskach z produktami mlecznymi, owocami oraz rybami. Chłodna barwa pomaga atrakcyjnie pokazać towary wydobywając ich kolory. Z kolei czerwony dobrze eksponuje mięso - przekonuje Robert Krawczykowski, architekt wnętrz.

Ogólny klimat oraz atmosfera sklepu są zależne od barwy zastosowanego światła. Ciepła barwa i małe natężenie światła powinno być zastosowane, gdy chcemy, aby klient w sklepie miał poczucie ciepła i luksusu. W sytuacji, gdy sklep ma charakter dość zimny, oświetlenie powinno mieć barwę w zimnych kolorach o dość intensywnym natężeniu.

Przy projektowaniu oświetlenia ogólnego w sklepie należy stosować źródła światła o jednakowej temperaturze kolorystycznej.

- W ten sposób w sklepie nie będzie obszarów o różnym odcieniu. Należy zwrócić też uwagę na kolorystykę wnętrza i rodzaj oświetlanych powierzchni. Kolory jasne i powierzchnie błyszczące znacznie rozjaśniają wnętrze, wystarczy zastosować odpowiednio mniejszą ilość światła do otrzymania właściwego efektu - przekonuje specjalista.

W przypadku oświetlenia półek sklepowych, należy stosować oprawy oświetleniowe zasłaniające źródło światła. Oprawy można instalować
bezpośrednio w półkach. Jeśli na jednej półce znajdują się produkty różnego typu, stosujemy światło białe oddające naturalną kolorystykę wszystkich produktów.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane