Jednorodne oświetlenie powiększa atrakcyjność wizualną sklepu

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2010 09:20

W sklepie światło ma jedno zadanie - pokazać towar. Fachowcy radzą by nie oświetlać wnętrza, tylko produkty. - Chłodne, niebieskawe oświetlenie dobrze wygląda na stoiskach z produktami mlecznymi, owocami oraz rybami. Chłodna barwa pomaga atrakcyjnie pokazać towary wydobywając ich kolory. Z kolei czerwony dobrze eksponuje mięso - przekonuje Robert Krawczykowski, architekt wnętrz.

Ogólny klimat oraz atmosfera sklepu są zależne od barwy zastosowanego światła. Ciepła barwa i małe natężenie światła powinno być zastosowane, gdy chcemy, aby klient w sklepie miał poczucie ciepła i luksusu. W sytuacji, gdy sklep ma charakter dość zimny, oświetlenie powinno mieć barwę w zimnych kolorach o dość intensywnym natężeniu.

Przy projektowaniu oświetlenia ogólnego w sklepie należy stosować źródła światła o jednakowej temperaturze kolorystycznej.

- W ten sposób w sklepie nie będzie obszarów o różnym odcieniu. Należy zwrócić też uwagę na kolorystykę wnętrza i rodzaj oświetlanych powierzchni. Kolory jasne i powierzchnie błyszczące znacznie rozjaśniają wnętrze, wystarczy zastosować odpowiednio mniejszą ilość światła do otrzymania właściwego efektu - przekonuje specjalista.

W przypadku oświetlenia półek sklepowych, należy stosować oprawy oświetleniowe zasłaniające źródło światła. Oprawy można instalować
bezpośrednio w półkach. Jeśli na jednej półce znajdują się produkty różnego typu, stosujemy światło białe oddające naturalną kolorystykę wszystkich produktów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane