Kefirek ma potencjał w segmencie średnich sklepów

Autor: Marta Ogonek, dlahandlu.pl 20 kwietnia 2010 14:30

Kefirek ma potencjał w segmencie średnich sklepów

Rok 2010 będzie zupełnie wyjątkowy dla działającej na terenie Małopolski sieci Kefirek. Spółka zdecydowała się na wejście na nową drogę rozwoju, poprzez franczyzę. O sytuacji na rynku placówek spożywczych i planach ekspansji sieci rozmawiamy z przedstawicielem spółki.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na franczyzę?

Ta koncepcja dojrzewała w nas bardzo długo. Przyznam, że mieliśmy różnego rodzaju obawy, które wstrzymywały jej realizację. W połowie 2009 roku zaczęliśmy jednak na nowo rozważać możliwość wyjścia z siecią w nowy obszar działalności jakim jest franczyza. Głównym bodźcem do tego ruchu byli klienci naszej spółki Serpol, operatora sieci Kefirek, a także dystrybutora produktów nabiałowo-spożywczych na terenie Małopolski. Wspólnie uznaliśmy, że chcemy zjednoczyć nasze działania, właśnie w takiej formie.

 

Na jakim etapie znajduje się ten projekt?
Negocjujemy z podmiotami, które chcą podjąć z nami współpracę. Po świętach ruszyły trzy pierwsze placówki franczyzowe. W kolejce czeka kilkanaście innych. Nasz pomysł na franczyzę odbiega od standardowych. Oczywiście franczyzobiorcy mogą liczyć na naszą pomoc w kwestii asortymentu, umów z dostawcami oraz szeroko pojętego wsparcia marketingowego. Sklepy będą działały pod tym samym logotypem. Na razie nie mogę ujawnić więcej szczegółów.

 

Czy rozwój poprzez franczyzę oznacza, że Kefirek zrezygnuje z otwierania kolejnych placówek własnych?
Skądże. Franczyza to inna, równoległa ścieżka ekspansji sieci. Nie rezygnujemy z rozwoju organicznego. W tym roku powiększymy sieć o cztery
własne placówki . Pierwsza z nich, sklep całodobowy, została otwarta w lutym w Krakowie.

 

Jak ocenia Pan konkurencję na lokalnym rynku, w jaki sposób rzutuje ona na działalność sieci Kefirek?

Rynek małopolski, tak jak każdy inny, przeżywa dynamiczne zmiany. Rok 2009 pokazał, że część małych sklepów nie poradziła sobie w tych warunkach i po prostu nie przetrwała. Tutaj właśnie widzimy możliwości dla rozwoju sieci w segmencie średnich sklepów. Świadomość ich właścicieli odnośnie mechanizmów funkcjonowania rynku sklepów spożywczych w ostatnim czasie bardzo wzrosła. W obliczu fundamentalnego pytania: "co dalej?" , coraz więcej przedsiębiorców skłania się ku współpracy z większą siecią handlową z uwagi na korzyści, jakie niesie za sobą taki alians. Tu upatrujemy swojej szansy.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane