PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Klienci skłonni płacić więcej za produkty ze zdrowych rejonów

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2010 13:16

25 proc. osób podczas dokonywania wyboru przywiązuje wagę do miejsca pochodzenia produktu spożywczego. Ma ono dużo potencjał w niektórych kategoriach produktowych. Chociażby 90 proc. respondentów deklaruje, że byłoby gotowych wydać 10 proc. więcej na masło, jeśli pochodziłoby ono z Warmii i Mazur - wynika z raportu ARC Rynek i Opinia dotyczącego potencjału miejsca pochodzenia w marketingu produktów spożywczych.

Na rynku spożywczym dużym zainteresowaniem cieszą się produkty ekologiczne - naturalnie wyprodukowane i uchodzące za zdrowe. Coraz większą uwagę konsumenci przywiązują również do miejsca pochodzenia produktów spożywczych. Ma ono obecnie znaczenie dla 25 proc. respondentów. Jednak w niektórych grupach procent ten jest znacznie wyższy. 31,6 proc. kobiet z przedziału wiekowego 30-39 lat, a także 44 proc. osób powyżej 40 roku życia i zarabiający więcej niż 1700 zł deklaruje, że przy zakupie produktu sugeruje się jego pochodzeniem.

Bywa, że respondenci są jednak w stanie wydać na niektóre produkty więcej, jeśli pochodzą one z odpowiednich regionów kraju. 90 proc. respondentów twierdzi, że mogłoby zapłacić 10 proc. więcej za masło wyprodukowane na Warmii i Mazurach. Natomiast 80 proc. ankietowanych deklaruje, że byłoby w stanie zapłacić 10 proc. więcej za jabłka, jeśli byłyby one z Podkarpacia.

Zdaniem respondentów eko-specjalistami w produkcji są województwa lubelskie, podkarpackie, podlaskie oraz warmińsko-mazurskie. Są one producentami nabiału, owoców, warzyw oraz produktów zbożowych. Pod kątem smaku, zdrowia i staranności przygotowania w odczuciu respondentów najlepiej wypadają produkty z województwa warmińsko-mazurskiego. 20 proc. ankietowanych przyznało, ze są one smaczne, 30 proc. zdrowe, a 17 proc. odpowiednio przygotowane. Dobrze w tym rankingu wypada również żywność z województw podlaskiego, podkarpackiego oraz kujawsko-pomorskiego.

Badanie metodą wywiadów internetowych CAWI zostało przeprowadzone na próbie N=1133 osób odpowiedzialnych w gospodarstwie domowym za zakup co najmniej 10 z 14 popularnych kategorii spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane