PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Klienci wybierają osiedlowe sklepy ze względu na lokalizację

Autor: www.dlahandlu.pl 18 lipca 2011 15:13

Bliskość, oszczędność czasu i świeże produkty - to trzy najczęściej wymieniane powody, dla których Polacy wybierają zakupy w sklepach osiedlowych. Potwierdzają to wyniki raportu "Sytuacja małych sklepów w Polsce". Badania zostały przygotowane na potrzeby 2. edycji kampanii społecznej "Tu mieszkam, tu kupuję", prowadzonej przez Makro.

Najważniejszym czynnikiem, który decyduje o zakupach w lokalnym sklepie jest jego dogodna lokalizacja - taki powód podaje aż 73% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu. Ponad połowa badanych (53%) wybiera ten rodzaj zakupów z uwagi na świeży towar. Z kolei 45% z nich uważa, że korzystanie z takich placówek oznacza oszczędność czasu. Co trzeci badany podkreśla, że w małym sklepie kupuje tylko potrzebne towary, a to z kolei przekłada się na oszczędności w domowym budżecie. Bliskość, oszczędność czasu i świeże produkty - to z kolei najczęściej wymieniane powody, dla których mieszkańcy województwa mazowieckiego wybierają zakupy w sklepach osiedlowych. Poniższy wykres pokazuje pozostałe preferencje klientów.

Nie bez znaczenia jest jakość towaru - zdecydowana większość klientów docenia świeżość pieczywa (86%), owoców i warzyw (77%) oraz mięsa (75%) i nabiału (64%) oferowanego w lokalnych placówkach. Z drugiej strony powodem, który powstrzymuje klientów od kupowania niektórych produktów jest najczęściej wysoka cena (w przypadku kawy, herbaty, napojów) oraz mały wybór (np. w przypadku chemii gospodarczej, nabiału, pieczywa i mięsa).

Jak pokazują wyniki raportu, klienci osiedlowych sklepów to zwykle kobiety w wieku 18-25 lat zamieszkałe w największych miastach w Polsce, takich jak Warszawa, 26-35 lat w miastach ościennych do metropolii np. w Piasecznie oraz w wieku 56+ w miastach średnich, np. w Siedlcach czy Ostrołęce. Są to kobiety najczęściej pracujące lub będące już na emeryturze, z dwuosobowych gospodarstw domowych, w których dochód wynosi powyżej 2000 zł netto miesięcznie. Prawie 2/3 tych klientów robi w małych sklepach codzienne zakupy, a co 4 osoba kupuje w nich brakujące akurat w domu produkty np. pieczywo, nabiał, owoce i warzywa oraz mięso.

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję" jest sieć wielkopowierzchniowych sklepów i hurtowni MAKRO Cash & Carry. Partnerami projektu są: Polska Federacja Producentów Żywności, Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej, Slow Food Polska oraz Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług. Więcej informacji o idei kampanii i udziale sklepów w programie można uzyskać na stronie internetowej www.tumieszkatukupuje.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane